SOS Kinderdorpen
Gepubliceerd
24 september 2024
Locatie
Amsterdam, Netherlands
Categorie
Soort Dienstverband
Tijd per week
32-36 uur
Opleidingsniveau
hbo
Page Views
85

Omschrijving

24 september 2024 – SOS Kinderdorpen zoekt een Online Markeer (0,8-1,0 fte)

Om onze ambitieuze doelstellingen op het gebied van fondsenwerving te realiseren, zijn we binnen Team Werving per direct op zoek naar een Online Marketeer met CRO/UX kennis. Ben jij een ervaren, resultaatgerichte en data gedreven online marketeer? Rol jij impactvolle fondsenwervend e campagnes uit? En heb jij nu al zin om de user journey van SOS Kinderdorpen te perfectioneren? Dan zijn wij op zoek naar jou.

 

Wat ga je doen?

Samen met een ervaren online fondsenwerver ben je verantwoordelijk voor de online werving van nieuwe donateurs en leads. Je vertaalt de fondsenwervende strategie naar effectieve online campagnes die je samen met de communicatiespecialisten uitdenkt. Met jouw kennis en ervaring zorg jij voor data gedreven optimalisaties van de website.

Jouw takenpakket op een rij – omdat bullets nou eenmaal fijner lezen –

  • Je bent verantwoordelijk voor CRO/UX optimalisaties. Je brengt in kaart waar bezoekers afhaken en hoe je de conversie en gebruikerservaring kunt verhogen.
  • Jij verzamelt relevante doelgroep inzichten en voert data-analyses uit om kansen voor groei te identificeren.
  • Je bent verantwoordelijk voor het uitdenken en uitvoeren van fondsenwervende campagnes en proposities, waarbij je zowel het budget als rendement bewaakt.
  • Voor de verschillende fases van de campagnes brief je de communicatiespecialisten voor de benodigde content en zorg je samen voor onderscheidende en ijzersterke campagnes.
  • Je coördineert campagnes, CRO en UX werkzaamheden.
  • Je bent innovatief en weet veel van recente trends zoals AI. Je volgt ontwikkelingen in de markt en signaleert kansen & verbeterpunten. Je bent vanzelfsprekend bereid om nieuwe tools eigen te maken.

 

Met wie ga je dat allemaal doen?

Team Werving bestaat uit zes enthousiaste en gedreven fondsenwervers. Via diverse kanalen richten zij zich op het werven van nieuwe donateurs om zo wereldwijd meer kinderen en jongeren te steunen. Samen met de online fondsenwerver ben je verantwoordelijk voor de online kanalen. Ook werk je veel samen met de communicatie- en dataspecialisten. Je rapporteert aan Yvonne, de teamcoördinator Werving.

Voor ons het belangrijkste: wie ben jij?

  • Je hebt HBO werk- en denkniveau en 3 tot 5 jaar relevante werkervaring op het gebied van CRO. Ervaring met particuliere fondsenwerving is een pré.
  • Je hebt een duidelijke visie op het inzetten van online kanalen die bijdragen aan de omzetgroei. Jouw visie laat de online werving groeien.
  • Je bent resultaatgericht en analytisch sterk. Je houdt van data en weet deze om te zetten in concrete fondsenwervende strategieën en campagnes.
  • Jij weet hoe je een campagne opbouwt en welke content per fase nodig is om nieuwe donateurs te werven.
  • Je hebt ervaring met tools zoals Google Analytics 4, Google Tag Manager, VWO, Wordpress of Hotjar. Kennis van HTML, CSS en Javascript is een pluspunt
  • Je bent iemand met een hands-on mentaliteit die gemakkelijk contact legt, communicatief vaardig is en goede presentatie skills heeft.
  • Je hebt projectmanagement skills en ervaring met het aansturen van externe bureaus.
  • Je beheerst de Nederlandse en Engelse taal goed.

 

Wat kun je van ons verwachten?

  • Een goed salaris, afhankelijk van kennis en werkervaring minimaal € 3.600,- en maximaal € 4.100,- op basis van een fulltime dienstverband (37,5 uur).
  • Ja, je las het goed: een fulltime werkweek bij SOS bestaat uit 37,5 uur.
  • Daarnaast heb je wel 35 vakantie- en ADV-dagen (o.b.v. fulltime).
  • Een premievrij pensioen.
  • Duurzaam reizen heeft onze voorkeur. Daarom: een fietsplan en ruime ov-vergoeding.
  • Een budget voor persoonlijke ontwikkeling en opleiding.
  • Een mooi en goed bereikbaar kantoor in Amsterdam-West en de mogelijkheid om hybride te werken.
  • Een organisatie waar we elke dag samen met volle overtuiging voor onze missie gaan: een veilige, sterke familie voor elk kind. En waar gelukkig ook genoeg ruimte is voor wat gezelligheid. 😉

Solliciteer direct!
Zie jij de perfecte match? Wacht dan niet langer en solliciteer direct! Reageer vóór 14 oktober 2024. Upload je CV en een korte motivatie via ons online sollicitatieformulier.

 

Heb je nog vragen over de vacature? Twijfel niet en stel ze gerust! Neem contact op met Yvonne van Veen, teamcoördinator via 06-17736488 of yvonne@soskinderdorpen.nl

 

Veiligheid van kinderen en volwassenen is voor SOS Kinderdorpen essentieel. SOS Kinderdorpen accepteert geen enkele vorm van misbruik, fraude of corruptie. Het onderwerp integriteit komt aan bod in het selectieproces. Het overleggen van een recente Verklaring omtrent gedrag (VOG) en het afnemen van referenties is onderdeel van de procedure. In de referentie-check gaan we in op het onderwerp integriteit.

Gerelateerde Vacatures

27 september 2024