Vacature Financial Controller Samenwonen Samenleven
- 1 actieve vacature (bekijk)
Omschrijving
Wij zijn op zoek naar een collega die verantwoordelijk is voor de gehele financiële administratie van Stichting Samenwonen Samenleven én voor de administratie van meerdere samenwerkende partners, waaronder de Coöperatie Samen aan de Slag.
Stichting Samenwonen – Samenleven
Stichting Samenwonen-Samenleven, in 2003 begonnen als een vrijwilligersinitiatief. De stichting beheert en exploreert Station Wildenman en Perron 32, beide locaties in Osdorp (Wildemanbuurt). Zusterorganisatie Stichting Samen Ondernemen is de exploitant (huurder en verhuurder) van een oud schoolgebouw in Slotervaart. Samenwonen-Samenleven programmeert de Ru Pare, waar ook het Huis van de Wijk, De Buurtzaak, is gevestigd.
Samenwonen-Samenleven zet zich in voor een inclusieve – sociaal rechtvaardige stad. De stichting is tegendraads, out of the box, kritisch en niet zelden rebellerend, maar altijd innovatief, constructief en betrouwbaar. Zie ook onze website www.sw-sl.nl.
Wie zoeken wij en wat zijn je taken?
Wij zoeken een enthousiaste ervaren collega die na een korte inwerktijd volledig zelfstandig kan functioneren. Iemand die snel dingen oppikt en zichzelf verder kan ontwikkelen in onze voortdurend vernieuwende organisatie. Het gaat om een uitdagende functie temeer omdat ook de financiële organisatie bij de programmering en vernieuwing daarvan betrokken is (meedenkend over kansen, mogelijkheden en meehelpen kwesties te tackelen).
De hoofdtaken zijn:
Cluster 1
- Zelfstandig uitvoeren van periodieke boekhoudkundige controles en correcties.
• Opstellen van financiële rapportages t.b.v. het bestuur en het uitvoerend team, per kwartaal. Aan de hand van een financieel-bestuurlijke cyclus.
• Kwartaalafsluiting door het opleveren van tussentijdse cijfers per kwartaal op organisatieniveau.
• Het voeren van projectadministratie en het opstellen van kwartaalrapportgages per kwartaal per project.
• Het opstellen van de BTW-aangiften t.b.v. de fiscus.
• Het opstellen van de jaarrekening.
• Het begeleiden van de accountantscontrole.
• Het opstellen van de jaarbegrotingen op organisatieniveau alsmede het opstellen van de begrotingen per project.
• Het opstellen van de tussentijdse financiële subsidies verantwoordingen .
Cluster 2
- Het aanjagen en controleren van de factureringen en debiteurenbeheer.
• Het aansturen van crediteurenadministratie in samenwerking met een collega.
• Het verwerken van de bankmutaties.
• Het boeken van de loonjournaalposten die geleverd worden door de salarisadministratie.
• Het bijhouden van de activa en de afschrijvingsstaat.
• Het beheren en inrichten van de grootboekschema, kostendragers en kostenplaatsen in Exact Online.
Cluster 3
- Bijdragen aan het optimaliseren van werkprocessen, met name in verband met ambitie om budgetverantwoordelijkheid bij collega’s te leggen die leidinggeven aan den uitvoering van projecten en of programma’s.
• Tussentijds collega’s met budgetverantwoordelijkheid informeren over de financiële stand van zaken van afzonderlijke projecten en programma’s.
Wat bieden wij?
Je krijgt een uitdagend en afwisselend takenpakket op een fijne, enerverende werkplek waarin geen dag hetzelfde is en je jouw talenten verder kunt ontwikkelen. Je werkt samen in een team met één ervaren collega en één collega in opleiding.
We bieden in eerste instantie een jaarcontract voor 28,8 uur per week. Met de mogelijkheid voor verlenging en een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd. De honorering is conform Cao Sociaal Werk, (met minimaal) schaal 8, periodiek 8 te weten: 4051,- EUR bruto per maand. Je bouwt daarnaast maandelijks IKB op waarin o.a. 8 % vakantiegeld en een 13de maand van 8.33%.
Wat vragen wij?
• Een afgeronde HBO-opleiding Bedrijfseconomie, SPD diploma of vergelijkbaar niveau
• Minimaal 5 jaar recente werkervaring in een soortgelijke functie
• Ervaring met het verbeteren van werkprocessen van de financiële organisatie
• Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift
• Ervaring met Exact online is een voorwaarde
• Goede kennis van Microsoft Office en Excel in het bijzonder
Vaardigheden/ competenties
• Zelfstandig en ook samenwerkingsgericht
• Consistent, betrouwbaar en geduldig
• Goed in plannen en prioriteiten stellen
• Nauwkeurig en verbeteringsgericht
• Stressbestendig en assertief
• Proactief en communicatief sterk
Ben je geïnteresseerd?
Enthousiast over onze organisatie en herken je jezelf in de functie? Stuur dan je sollicitatiebrief samen met je CV naar h.krikke@sw-sl.nl.
De sluitingsdatum is 31-12-2024. De gesprekken zullen plaatsvinden in de week van 6 januari 2025 (of een week later). Voor vragen m.b.t. de functie kun je contact opnemen met Yasin Konuksever 0614410609.