Projectmanager Brand & Content (32-36 uur)
- 7 actieve vacatures (bekijk)
Omschrijving
Projectmanager Brand & Content (32-36 uur)
Afdeling: Marketing, Den Haag
Als Projectmanager Brand & Content vervul je een veelzijdige en uitdagende rol waarin je een sleutelpositie inneemt binnen de Marketing afdeling. De focus ligt op het verbeteren van merkstrategieën en het optimaliseren van contentprocessen, met een sterke nadruk op samenwerking en stakeholder engagement.
Over Save the Children:
Wereldwijd komen steeds meer kinderen in de verdrukking door oorlog, armoede en natuurrampen. De meest kwetsbaren onder hen betalen daarbij vaak de hoogste prijs. Save the Children zet zich in voor deze kinderen. Wij geloven in een wereld waarin kinderen gezond op kunnen groeien, de kans hebben om te leren en te spelen en beschermd worden tegen geweld en uitbuiting. We zijn daar waar zij ons nodig hebben. Overal ter wereld en in de meest moeilijke omstandigheden. In tijden van crisis zijn wij een van de eerste organisaties die levensreddende hulp bieden aan kinderen en hun families. We bieden veiligheid, een plek om te spelen, onderwijs en komen op voor hun rechten.
Wat ga je doen als Projectmanager Brand & Content?
Het team Brand & Owned Media heeft zes primaire aandachtsgebieden: Brand Identity, Brand Strategy, Brand Marketing, Brand Management en Brand Innovation by design in combinatie met audience-en user experience. Als projectmanager heb jij een belangrijke rol om ontwikkelingen onder deze aandachtsgebieden te operationaliseren en aan te laten sluiten bij de behoeften van de gebruikers. ‘Feedback loops’ en stakeholder engagement organiseer je zodanig dat een cyclus van ontwikkeling, uitrol, optimalisatie, evaluatie en doorontwikkeling structureel plaatsvindt.
Jouw taken en verantwoordelijkheden:
- Merk ontwikkeling, uitrol, operationalisering
- Het continu voortbouwen en aanscherpen van merk handvatten in Nederland;
- Het zorgdragen van procesmatige regie en toepassing daarvan binnen alle relevante afdelingen en teams door middel van het voorzien van trainingen en workshops, het in kaart brengen van nieuwe wensen en die vervolgens te laten ontwikkelen.
Ondersteuning content marketing
- Je bent verantwoordelijk voor de verdere operationele uitwerking van content principes en content strategie, naar toepasbare templates, formats en handvatten;
- Je ondersteunt eindgebruikers voor een consequente toepassing van alle principes, door alle gebruikers. Je draagt zorg voor een projectmatige aanpak, planning en prioritering met interne stakeholders en externe leveranciers;
- Je ondersteunt bij het omzetten van een wensenlijst op het gebied van ontwikkelen en produceren van nieuwe rubrieken, concepten en instrumenten, naar een projectmatige en kritische aanpak en deze processen te monitoren. Hierbij rekening houdend met doelgroep, doelstelling, KPIs, middelenmix en content kalender;
- Het oppakken en ondersteunen bij operationele marketingactiviteiten, bijvoorbeeld: coördinatie van een ‘peer-to-peer’ activatie, aansluiten bij een ‘cause related marketing’ campagne etc., Jij kunt hierbij snel als ‘spin in het web’ uiteengelegde werkzaamheden bij elkaar brengen en zorgen voor maximale resultaat.
Wie ben jij?
Jij bent sterk in procesorganisatie en stakeholder management en je bent in staat om grip te krijgen op en structuur te brengen in een complex werkveld. Verder beschik je over uitstekende communicatieve en organisatorische vaardigheden, heb je oog voor detail en een sterk analytisch vermogen.
Wat staat er op jouw CV?
- Minimaal 5 jaar ervaring met marketing projectmanagement en werkervaring met verschillende projectmanagement methodologieën;
- Ervaring met contentmarketing is een pré;
- Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in zowel woord en geschrift.
- Proactieve houding en het vermogen om zelfstandig en in teamverband te werken. •
- Praktisch: Je bent gerechtigd om in Nederland te werken.
Wat hebben wij jou te bieden?
- Wat jij doet, helpt miljoenen kinderen wereldwijd. Direct of indirect;
- Salaris natuurlijk. Wij volgen de salarisschalen van de Rijksoverheid op basis van een 36-urige werkweek. Deze functie wordt ingeschaald volgens salarisschaal 9 (minimaal €3.484,93 en maximaal €4.868,02);
- Je reiskosten op basis van openbaar vervoer worden volledig vergoed, je ontvangt hiervoor een NS-businesskaart. We hechten veel waarde aan het klimaat en bieden geen kilometervergoeding voor gemotoriseerd woon-werkverkeer;
- Jaarlijks 25 vakantiedagen op basis van een 5-daagse werkweek;
- Mogelijkheid tot het sparen van extra verlof;
- De mogelijkheid om maximaal 50% van je werkweek thuis te werken;
- Een gunstige pensioenregeling bij Pensioenfonds Zorg & Welzijn;
- Een menselijke werkgever, die voortdurend in ontwikkeling is. Dat betekent een plek waar je jezelf kan zijn, veranderingen mee vorm kan geven en waar je kunt doorgroeien.
- Goed om te weten: als je aangenomen wordt, krijg je in eerste instantie een jaarcontract, met kans op verlenging.
Aanbiedingen zijn onder voorbehoud van positieve referenties en het overleggen van een recente Verklaring Omtrent Gedrag (VOG).
Waarom vragen we referenties en een VOG?
Save the Children neemt deel aan de Inter-Agency Misconduct Disclosure Scheme.
Als kinderrechtenorganisatie die misbruik – in welke vorm dan ook – bestrijdt, willen we allereerst kunnen garanderen dat onze eigen medewerkers zich hier niet schuldig aan maken, of hebben gemaakt. Daarom nemen we deel aan de Inter-Agency Misconduct Disclosure Scheme. En nemen we gestandariseerde referenties af als je bij ons solliciteert. Door te solliciteren stem je hiermee in.
Wat voor werkgever is Save the Children?
In Nederland werk je samen met ongeveer 160 collega’s maar je bent ook onderdeel van een internationaal netwerk van meer dan 25.000 collega’s in 120 landen. We zijn ’s werelds grootste kinderrechtenorganisatie, maar dat betekent niet dat onze organisatie onpersoonlijk is. Juist niet! Wij zorgen dat ieders stem – net zoals die van de kinderen waar wij voor strijden – gehoord wordt. Dat iedere collega zichzelf kan zijn en zich verder kan ontwikkelen.
Bij Save the Children zijn we trots op onze diversiteit. Daarom nodigen wij iedereen uit om bij ons te solliciteren, ongeacht gender, seksuele oriëntatie, religieuze en/of culturele achtergrond, persoonlijkheid en/of andere zichtbare en onzichtbare kenmerken. We vieren onze verschillen, want deze zorgen ervoor dat we samen kunnen groeien.
Sollicitatieprocedure:
Enthousiast geworden? Stuur je sollicitatie dan vóór vrijdag 17 januari op via het sollicitatieformulier op onze website. Bij voldoende sollicitaties kan de vacature eerder gesloten worden, dus reageer direct.
Sollicitaties die op een andere manier bij ons binnenkomen, nemen wij helaas niet in behandeling.
We proberen binnen 2 weken na de sluitingsdatum op je sollicitatie te reageren.
Voor inhoudelijke vragen over de functie kun je contact opnemen met Niels Verhart (Teamleider Digital): Niels.verhart@savethechildren.nl.
Als je vragen hebt over de sollicitatieprocedure, kun je terecht bij Simcha Korbee (Coördinator Werving & Selectie): personeelszaken@savethechildren.nl.