Save the Childeren
Gepubliceerd
13 december 2024
Locatie
Den Haag, Nederland
Categorie
Soort Dienstverband
Tijd per week
32-36 uur
Opleidingsniveau
hbo
Page Views
22

Omschrijving

Integrated Marketing Campaign Coördinator (32-36 uur)

Afdeling: Marketing, Den Haag

Wil jij als Integrated Marketing Campaign coördinator aan de slag bij een organisatie die werkt aan duurzame verbeteringen voor kinderen? Bij Save the Children kan het! In deze functie ben je verantwoordelijk voor het coördineren en optimaliseren van marketingcampagnes met als doel de merkassociaties te vergroten, nieuwe donateurs te werven en de betrokkenheid te verhogen.

Over Save the Children:
Wereldwijd komen steeds meer kinderen in de verdrukking door oorlog, armoede en natuurrampen. De meest kwetsbaren onder hen betalen daarbij vaak de hoogste prijs. Save the Children zet zich in voor deze kinderen. Wij geloven in een wereld waarin kinderen gezond op kunnen groeien, de kans hebben om te leren en te spelen en beschermd worden tegen geweld en uitbuiting. We zijn daar waar zij ons nodig hebben. Overal ter wereld en in de meest moeilijke omstandigheden. In tijden van crisis zijn wij een van de eerste organisaties die levensreddende hulp bieden aan kinderen en hun families. We bieden veiligheid, een plek om te spelen, onderwijs en komen op voor hun rechten.

Wat ga je doen als Integrated Marketing Campaign Coördinator?
In deze rol ben je verantwoordelijk voor de structuur, processen en regie bij het ontwikkelen en optimaliseren van geïntegreerde marketingcampagnes.Hiermee willen we de merkassociaties vergroten, nieuwe donateurs werven en het engagement verhogen.

Jouw verantwoordelijkheden zijn:

  • Het ontwikkelen van een geïntegreerde marketing / ‘public engagement’ campagneplanning, in afstemming met relevante stakeholders, die continu wordt bijgesteld en aansluit bij de strategisch en operationele doelstellingen van de relevante teams en afdelingen;
  • Het vooruit te plannen, ontwikkelen en optimaliseren van cross-channel campagnes in samenwerking met diverse teams binnen de organisatie met als doel dat alle marketingactiviteiten op elkaar zijn afgestemd om de juiste doelgroep(en) te bereiken en raken en campagnes maximaal laten presteren;
  • Campagne teamleden en stakeholders ondersteunen en begeleiden met het definiëren van doelgroepen, doelen en KPI's voor elke campagne en het vaststellen van de juiste mix van kanalen en instrumenten;
  • Het centrale aanspreekpunt voor interne specialisten en ‘leads’ (denk hierbij aan content, media, kanalen, doelgroepen, analisten, etc.) en externe leveranciers om soepele en effectieve projectvoortgang en campagne-uitvoering te waarborgen;
  • Het analyseren van campagneprocessen en campagneresultaten in samenwerking met het campagneteam om de effectiviteit van de campagnes continu te verbeteren;
  • Ontwikkelen en beheren van standaard draaiboeken, formats, sjablonen, ‘frameworks’ op het gebied van marketingcampagnes met als doel om zoveel mogelijk met standard instrumenten te werken om de kwaliteit, consistentie en efficiëntie te waarborgen;
  • Bij reactieve en ‘rapid response’ marketingcampagnes fungeren als procesleider en coördinator b.v. in tijden van een humanitaire crisis. Ervoor zorgdragen dat alle relevante protocollen, draaiboeken, werkroosters, trainingen, altijd up-to-date zijn zodat processen vlot verlopen, wanneer nodig, 365-dagen per jaar.

Wie ben jij?
Je bent sterk in procesorganisatie en stakeholder management. Je kunt grip krijgen op een complex werkveld en hier structuur in aanbrengen. Je beschikt over een bewezen trackrecord in het succesvol uitvoeren van geïntegreerde campagnes in een complexe, multi-stakeholder omgeving. Verder ben je stressbestendig en flexibel, kun je goed organiseren en streef je met je collega’s continu naar verbeteringen.

Wat staat er op jouw CV?

  • Minimaal 5 jaar ervaring in projectmanagement in een marketing context en ervaring in het werken met verschillende projectmanagement methodologieën;
  • Minimaal 5 jaar ervaring in het opzetten en aansturen van marketingcampagnes in een B2C, NGO of politieke omgeving;
  • Ervaring als contentmarketeer een pré;
  • Kennis van digital marketing en analytics tools en ook projectmanagementsoftware (zoals Asana of Trello). Ervaring met MS Project, Teams, Planner, etc., een pré;
  • Kennis van digitale en traditionele marketingkanalen, inclusief SEO, SEA, social media, e-mailmarketing, direct mail, broadcast, en event marketing;
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in zowel woord en geschrift;
  • Praktisch:  Je bent gerechtigd om in Nederland te werken.

Wat hebben wij jou te bieden?

  • Wat jij doet, helpt miljoenen kinderen wereldwijd. Direct of indirect;
  • Salaris natuurlijk. Wij volgen de salarisschalen van de Rijksoverheid op basis van een 36-urige werkweek. Deze functie wordt ingeschaald volgens salarisschaal 10 (minimaal €3.404,39 en maximaal €5.389,87);
  • Je reiskosten op basis van openbaar vervoer worden volledig vergoed, je ontvangt hiervoor een NS-businesskaart. We hechten veel waarde aan het klimaat en bieden geen kilometervergoeding voor gemotoriseerd woon-werkverkeer;
  • Jaarlijks 25 vakantiedagen op basis van een 5-daagse werkweek;
  • Mogelijkheid tot het sparen van extra verlof;
  • De mogelijkheid om maximaal 50% van je werkweek thuis te werken;
  • Een gunstige pensioenregeling bij Pensioenfonds Zorg & Welzijn;
  • Een menselijke werkgever, die voortdurend in ontwikkeling is. Dat betekent een plek waar je jezelf kan zijn, veranderingen mee vorm kan geven en waar je kunt doorgroeien.
  • Goed om te weten: als je aangenomen wordt, krijg je in eerste instantie een jaarcontract, met kans op verlenging.

Aanbiedingen zijn onder voorbehoud van positieve referenties en het overleggen van een recente Verklaring Omtrent Gedrag (VOG).

Waarom vragen we referenties en een VOG?
Save the Children neemt deel aan de Inter-Agency Misconduct Disclosure Scheme.

Als kinderrechtenorganisatie die misbruik – in welke vorm dan ook – bestrijdt, willen we allereerst  kunnen garanderen dat onze eigen medewerkers zich hier niet schuldig aan maken, of hebben gemaakt. Daarom nemen we deel aan de Inter-Agency Misconduct Disclosure Scheme. En nemen we gestandariseerde referenties af als je bij ons solliciteert. Door te solliciteren stem je hiermee in.

Wat voor werkgever is Save the Children?
In Nederland werk je samen met ongeveer 160 collega’s maar je bent ook onderdeel van een internationaal netwerk van meer dan 25.000 collega’s in 120 landen. We zijn ’s werelds grootste kinderrechtenorganisatie, maar dat betekent niet dat onze organisatie onpersoonlijk is. Juist niet! Wij zorgen dat ieders stem – net zoals die van de kinderen waar wij voor strijden – gehoord wordt. Dat iedere collega zichzelf kan zijn en zich verder kan ontwikkelen.

Bij Save the Children zijn we trots op onze diversiteit. Daarom nodigen wij iedereen uit om bij ons te solliciteren, ongeacht gender, seksuele oriëntatie, religieuze en/of culturele achtergrond, persoonlijkheid en/of andere zichtbare en onzichtbare kenmerken. We vieren onze verschillen, want deze zorgen ervoor dat we samen kunnen groeien.

Sollicitatieprocedure: 
Enthousiast geworden? Stuur je sollicitatie dan vóór vrijdag 17 januari op via het sollicitatieformulier op onze website. Bij voldoende sollicitaties kan de vacature eerder gesloten worden, dus reageer direct.

Sollicitaties die op een andere manier bij ons binnenkomen, nemen wij helaas niet in behandeling.
We proberen binnen 2 weken na de sluitingsdatum op je sollicitatie te reageren.

Voor inhoudelijke vragen over de functie kun je contact opnemen met Sarah Clifton (Manager afdeling Markering & Communicatie): Sarah.Clifton@savethechildren.nl

Als je vragen hebt over de sollicitatieprocedure, kun je terecht bij Simcha Korbee (Coördinator Werving & Selectie): personeelszaken@savethechildren.nl

Gerelateerde Vacatures