Database marketeer
Omschrijving
Aidsfonds - Soa Aids Nederland werkt aan een wereld waar niemand meer sterft aan aids en waar mensen seksueel gezond zijn, zodat iedereen vrij en zonder angst kan liefhebben. Dat doen we samen met de mensen die het hardst geraakt worden door soa's en hiv vanwege discriminatie en uitsluiting. Wij versterken hun stem en ondersteunen met informatie, kennis en financiering. Uit liefde voor alle liefdes. Daaraan werken we in Nederland en in 15 landen wereldwijd.
Om van onze droom een realiteit te maken zorgen we er als afdeling marketing voor dat we zoveel mogelijk mensen bereiken om te vertellen over onze missie en projecten. Met onze fondsenwervende activiteiten en innovatieve concepten, brengen we de noodzaak onder de aandacht om ons financieel te steunen. Dit doen we het hele jaar door, met de Pride en Wereld Aids dag als belangrijke momenten om extra aandacht van het publiek te vragen en donateurs te werven. Onze campagnes zijn echter niets zonder goede data inzichten. Daarom zijn we op zoek naar een:
Database marketeer
32-36 uur per week
Wat ga jij doen
Fondsenwervende campagnes zijn volgens jou geen succes zonder data en KPI’s. Je weet door je ervaring met CRM systemen (misschien zelfs wel Dynamics 365/Engage en Ternair) de fondsenwervers te adviseren om de meest effectieve campagnes en customer journey’s uit te rollen. Dat doe je door analyses op de database en het signaleren van kansen. We werken toe naar meer segmentatie en personalisatie, om donateurs langer aan ons te binden. Wat daarvoor nodig is bepaal jij samen met collega fondsenwervers.
Je werkzaamheden:
- Je staat samen met de fondsenwervers aan de start van iedere campagne. Je adviseert hoe we vanuit data de campagne het meest succesvol kunnen inzetten.
- Voor de campagnes op onze donateursachterban dienen selectiecriteria te worden opgesteld. Jij adviseert de fondsenwerver welke groepen donateurs het beste benaderd kunnen worden. Voor het uitvoeren van deze selectie werk je vervolgens samen met de database/applicatie beheerder.
- Tijdens en na elke campagne volgt een (tussentijdse) evaluatie. Samen met de fondsenwervers kijk je naar optimalisaties om de effectiviteit van de campagne te vergroten.
- We willen onze data verrijken. Jij maakt samen met de fondsenwervers een plan welke data we nodig hebben om de effectiviteit van fondsenwerving te vergroten en zet onze huidige kanalen daarvoor in.
- Vanuit deze verrijking werk je aan persona’s en donateursprofielen, zodat we de uitingen zo persoonlijk mogelijk kunnen afstemmen. Deze profielen kunnen we ook gebruiken voor het aantrekken van nieuwe donateurs.
- Je bouwt donor journey’s, stelt bijbehorende KPI’s op en monitort deze.
- Je volgt relevante datatrends en ontwikkelingen in de markt. Op basis hiervan help je de fondsenwervers nieuwe concepten te ontwikkelen en uit te rollen.
Wat bieden we
Allereerst bieden we jou een ambitieuze organisatie waarin we op basis van aansprekende doelen en heldere rollen in een open en gezellige sfeer met elkaar samenwerken en kwaliteit leveren. Het maakt niet uit wie je bent, van wie je houdt of wat je gelooft. Wij zijn benieuwd naar je talenten en je maatschappelijke drive om samen met ons te werken aan onze missie. Vraagstukken bekijk je vanuit verschillende perspectieven en je vindt daarbij aansluiting bij de gemeenschappen met wie we werken: mensen die met hiv leven, jongeren, kinderen, LHBTIQ+, (voormalig) sekswerkers, (ex-) drugsgebruikers, omdat je kunt putten uit eigen ervaring of van dichtbij hebt kennis gemaakt met leden van (sommige van) deze gemeenschappen nationaal of internationaal.
Daarnaast bieden we o.a.:
- Een boeiende functie in een dynamische veranderende organisatie.
- Een arbeidsovereenkomst voor een jaar met uitzicht op een vast dienstverband na een positieve eindbeoordeling.
- Een salaris tussen de € 3.367,31 en € 5.352,79 bruto per maand (schaal 10) bij 36 uur per week, inschaling vindt plaats afhankelijk van je ervaring.
- Een individueel keuzebudget (IKB) van 16,96% dat je naar eigen inzicht kunt gebruiken voor geld, tijd of fiscaal voordelig kan besteden aan producten of diensten
- Hybride werken: Je werkt op ons kantoor in Amsterdam (Sloterdijk) en/of deels vanuit huis.
- Er is ook de mogelijkheid van flexibele werktijden en het bepalen van je eigen agenda.
- NS businesscard = 100% vergoeding van je woon- werkverkeer per openbaar vervoer
- 208 uur verlof op fulltime basis (36 uur) en je kunt extra verlof kopen via het IKB
- Een persoonlijk ontwikkelingsbudget van € 650 per jaar op basis van 36 uur
Ben jij?
- Iemand die zijn tanden zet in database beheer en gedreven is om donateursdata zo effectief mogelijk in te zetten.
- Nauwkeurig; We zijn trots op onze donateurs en gaan dan ook erg zorgvuldig om met hun gegevens.
- Communicatief vaardig; Je werkt veel samen met fondsenwervers en marketeers, het is daarom fijn als je kan luisteren naar de wensen en je met jouw data samen tot de beste campagnes kan komen.
- Die goed kan samenwerken. Je bent de spin in het web van het team fondsenwervers en continu met elkaar op zoek naar kansen en mogelijkheden.
- Proactief en ondernemend; Je brengt andere inzichten mee en je voedt ons actief met je ideeën hoe we ons werk beter kunnen doen en onze campagnes effectiever.
- Je hebt ruime ervaring met CRM systemen. Het is een pre als je kennis hebt van Ms Dynamics 365/Engage en Marketing Automation en ESP Ternair.
Meer informatie?
Heb je een inhoudelijke vraag over de functie, dan kan je contact opnemen met Sanne Stoppelenburg, teamleider marketing en fondsenwerving, via telefoonnummer: 0652628482 of stuur een e-mail: sstoppelenburg@aidsfonds.nl
Solliciteren
Leuk! Solliciteren kan tot en met vrijdag 24 januari 2024 door het uploaden van je motivatiebrief en curriculum vitae op onze sollicitatiepagina: Solliciteer direct bij Aidsfonds – Soa Aids Nederland als Database marketeer