Partij voor de Dieren
Gepubliceerd
16 januari 2025
Locatie
Den Haag, Nederland
Categorie
Soort Dienstverband
Tijd per week
36-40 uur
Opleidingsniveau
hbo
Page Views
150

Omschrijving

Wil jij je creatieve vaardigheden inzetten voor een betere wereld? Is video's en andere content maken jouw passie? Heb jij ideeën om de taaie politieke werkelijkheid op een aantrekkelijke en begrijpelijke manier tot leven te brengen op social media?  Wil jij écht impact maken met jouw creativiteit?

Dit is je kans! De Partij voor de Dieren zoekt een bevlogen allround content creative voor de Tweede Kamerfractie. Als lid van ons team krijg je de mogelijkheid om met jouw creativiteit en uitvoeringskracht het verschil te maken. Jouw doel is om onze partij zo goed mogelijk te profileren op alle platforms die je tot je beschikking hebt. Een baan in het hart van de politiek waar je het verschil kunt maken voor dieren, natuur en klimaat!  

Over ons

De Partij voor de Dieren is de eerste politieke partij ter wereld die niet de kortetermijnbelangen van de mens centraal zet, maar de gehele planeet en ál haar bewoners. Als activistische partij met een kenmerkende expressieve politiek, vervult de Partij voor de Dieren een steeds grotere rol in het politieke landschap. We hebben op dit moment drie Tweede Kamerleden, die worden ondersteund door een team bestaande uit beleidsmedewerkers, medewerkers communicatie en andere adviseurs en ondersteuners.

Over de functie

De allround content creative is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van video’s, tekst, audio, en afbeeldingen die de successen, standpunten en idealen van de partij duidelijk en aansprekend overbrengen.

Dit vertaalt zich concreet in o.a. de volgende taken:

  • Het snel bedenken en vormgeven van passend (beeld)materiaal (inclusief vlotte filmpjes en tekst) bij politiek-inhoudelijke onderwerpen, zodat de zichtbaarheid van de Partij voor de Dieren optimaal is;
  • Het bijhouden, signaleren en inspelen op social-mediatrends aan de hand van gepaste content. Dit doe je in samenwerking met de social-mediastrateeg
  • Het voorbereiden, vastleggen, monteren en bewerken van beeldmateriaal, zowel logistiek als inhoudelijk;
  • Een vlotte, passende en professionele vastlegging van acties en werkbezoeken van Kamerleden op beeld ter publicatie;
  • Je krijgt de ruimte en verantwoordelijkheid om eigen ideeën uit te werken en te experimenteren met bijvoorbeeld nieuwe formats en social-mediaconcepten. Dit doe je in samenwerking met de social-mediastrateeg.
  • Het pitchen van creatieve ideeën in het communicatieteam;
  • Het archiveren van onze content en leveren van benodigd beeldmateriaal van bijvoorbeeld Kamerleden voor pers, etc.
  • Een aantal praktische taken, zoals het tijdig reageren op social-mediaberichten en vermeldingen, bijhouden en signaleren van trends en activiteiten in onze achterban en de maatschappij, het updaten van onze website en meer.

Plaats in de organisatie

De allround content creative is werkzaam binnen het communicatieteam. Je bent de rechterhand van de social-mediastrateeg en rapporteert inhoudelijk en praktisch aan het hoofd communicatie. De plaats van de allround content creative in de organisatie wordt schematisch weergegeven in het organigram.

Kennis en vaardigheden 

De allround content creative beschikt over:

  • Hbo werk- en denkniveau;
  • Creativiteit;
  • Actuele kennis van wat werkt op social media en de laatste social-mediatrends;
  • Uitstekende technische kennis m.b.t. beeld en geluid;
  • Aantoonbare professionele ervaring met het maken, monteren en editen van video’s, geschikt voor verschillende platforms. Je kunt zowel met een smartphone als met een professionele camera filmen;
  • Ervaring in het (grafisch) ontwerpen van aansprekende afbeeldingen voor social media;
  • Ervaring met de benodigde editprogramma’s om content te creëren, zoals Adobe Photoshop, Premiere Pro, After Effects, CapCut, etc.
  • Creatieve flexibiliteit om de toon moeiteloos aan te passen aan de situatie en de doelgroep;
  • Het vermogen moeiteloos te schakelen tussen verschillende situaties en abstracte en complexe ideeën naar concrete en pakkende content te vertalen;
  • Politiek invoelingsvermogen;
  • De mentaliteit van een teamspeler en het vermogen om zelfstandig te kunnen werken;
  • Verbondenheid met de standpunten en idealen van de Partij voor de Dieren;
  • Flexibiliteit en bereidheid om ook buiten kantoortijden te werken, aangezien de politiek zich niet aan kantoortijden houdt.

Wat bieden we?

  • Een dynamische werkplek binnen een enthousiast, gedreven en deskundig team.
  • Een maandsalaris met een maximum uitloop tot € 4.148,-- bruto.
  • Thuiswerken tijdens de recesperiodes.
  • Een premievrij pensioen.

Ben jij onze nieuwe allround creative? Dan horen we graag van je! Solliciteren kan tot en met 2 februari 2025. We zien je motivatiebrief, CV en voorbeelden van je werk graag tegemoet op sollicitatiespvdd@tweedekamer.nl onder vermelding van ‘sollicitatie allround creative’.

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met hoofd communicatie Anna Krijger (a.krijger@tweedekamer.nl). De eerste gespreksronde vindt plaats in de week van 10 februari 2025.

We hechten veel waarde aan diversiteit binnen onze partij en onze fractie. We moedigen je aan om in je motivatie op te nemen hoe jij hieraan kan bijdragen.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Gerelateerde Vacatures