State of Fashion
Gepubliceerd
11 maart 2025
Locatie
Arnhem, Nederland
Categorie
Soort Dienstverband
Tijd per week
16-24 uur
Opleidingsniveau
hbo
Page Views
34

Omschrijving

State of Fashion in Arnhem zoekt een tijdelijke Social Media en Communicatie Coördinator ter ondersteuning tijdens een zwangerschapsverlof. De functie omvat het deels overnemen van taken gedurende deze periode. Deze tijdelijke functie van 24 uur per week start half juni 2025 en heeft een looptijd van 5 maanden.

Opdracht voor een ZZP’er, Parttime, 24 uur. Sluitingsdatum: vrijdag 18 april 2025.

Periode: half juni tot half november 2025.

Organisatie
State of Fashion is een platform voor het presenteren van alternatieven voor het huidige modesysteem. Wij verbinden mode expliciet en eerlijk, met de maatschappelijke vragen en uitdagingen van onze tijd, zoals inclusiviteit en eerlijke praktijken, de impact van globalisering en de klimaatcrisis. Onze centrale vraag is: Hoe kunnen mode en textiel bijdragen aan een betere wereld?

Met een Biënnale en structureel doorlopende activiteiten vanuit het platform, waaronder het ‘Perspectives On..’ programma, de samenwerkingsprojecten met (lokale en internationale) partners, publicaties en de Whataboutery series, brengen we visionaire ideeën uit binnen- en buitenland bijeen. Samen met ontwerpers, makers, educatiepartners, onderzoekers, het bedrijfsleven, consumenten en andere stakeholders in de mode en textiel, verkennen we een dringend noodzakelijk nieuw modesysteem.

De functie
We zoeken een tijdelijke collega die de komende periode de communicatie- en social media kanalen van State of Fashion als internationaal modeplatform beheert. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het plannen, coördineren en uitvoeren van de social media strategie, waarbij je prikkelende verhalen, evenementen en interacties tot leven brengt. Je draagt bij aan de strategische marketing- en communicatiestrategie ter voorbereiding op de Biënnale van 2026 en zorgt ervoor dat onze social media kanalen effectief inspelen op de huidige staat van de mode en een duurzame, inclusieve toekomst. Met jouw creativiteit en organisatorisch talent vergroot je de zichtbaarheid en impact van State of Fashion op digitale platforms.

Voornaamste taken / werkzaamheden:
– Uitvoeren en opvolgen van de social media strategie en content planning voor de periode van half juni tot half november, in samenwerking met het curatoren- en programmateam.
– Ontwikkelen en implementeren van social media campagnes om zichtbaarheid, betrokkenheid en publieksparticipatie te vergroten.
– Dagelijks beheer van social media kanalen, inclusief contentcreatie, planning en interactie met de State of Fashion doelgroepen.
– Schrijven en publiceren van pakkende social media updates voor Instagram, Facebook en LinkedIn, afgestemd op de tone of voice van State of Fashion.
– Schrijven en redigeren van teksten voor de website, nieuwsbrieven, online communicatiecampagnes en basis- of persberichten.
– Maken en bewerken van visuele en multimedia content, zoals nieuwsbrieven, Instagram Reels en ander beeldmateriaal voor digitale kanalen.
– Coördineren en ondersteunen bij bijeenkomsten en evenementen voor publieksbereik, inclusief promotie via social media.
– Analyseren van social media statistieken en optimaliseren van strategieën op basis van data en engagement.
– Onderhouden en ontwikkelen van digitale samenwerkingen die bijdragen aan online zichtbaarheid en community-building.
– Budgetbeheer en rapportage gericht op communicatie en marketingacties.
– Afstemmen met interne teams (kernteam, directeur-bestuurder) om een consistente en impactvolle online communicatie te waarborgen.

We vragen:
– Minimaal 5 jaar ervaring en HBO werk- en denkniveau, met een focus op strategische communicatie- en marketing trajecten in de culturele sector.
– Aantoonbare ervaring in projectleiding en het coördineren van multidisciplinaire teams.
– Ervaring met het ontwikkelen en uitvoeren van digitale en hybride (online) communicatie- campagnes, inclusief content-creatie en data-analyse (zoals social media prestaties).
– Aantoonbare kennis van inclusieve communicatie en ervaring met het opbouwen van diverse communities.
– Sterk in het opbouwen en benutten van strategische samenwerkingen, zoals mediapartners, influencers en digitale platforms, om de online zichtbaarheid te vergroten.
– Creatief, initiatiefrijk en stressbestendig, met een scherp oog voor kansen en innovatieve communicatievormen.
– Uitstekende schrijfvaardigheid en communicatieve vaardigheden in zowel Nederlands als Engels.
– Affiniteit met mode, cultuur en maatschappelijke vraagstukken, en een goed begrip van actuele ontwikkelingen in deze sectoren.
– Beschikt over een relevant netwerk in communicatie en marketing; bekendheid met Arnhem is een pré.
– Flexibel in het schakelen tussen strategisch denken en praktische uitvoering, passend bij een kleine, ambitieuze organisatie.

We bieden:
Een unieke kans voor een gemotiveerde en ambitieuze Social Media en Communicatie Coördinator om deel te nemen aan internationaal modeplatform en een grootschalig project dat uniek is in de wereld: de State of Fashion Biënnale! Wij bieden een plek in ons sterke kernteam, waarin veel ruimte is voor eigen initiatief en nieuwe ideeën. Je komt te werken in een open en flexibele werkomgeving, waarin veel oog en aandacht is voor persoonlijke ontwikkeling. Het betreft een tijdelijke ZZP-aanstelling op basis van overeenkomst van opdracht. Het honorarium is in overeenstemming met de zwaarte van de functie en marktconform.

Geïnteresseerd?
Stuur je motivatiebrief en CV vóór vrijdag 18 april naar info@stateoffashion.org, t.a.v. Astrid Ubbink, via deze weg zullen mogelijke inhoudelijke vragen over de vacature beantwoord worden.

State of Fashion streeft naar een representatief team. Wij sluiten ons aan bij de Code Inclusie en Diversiteit.

Gerelateerde Vacatures