Interim Manager – HR advies en services
- 11 actieve vacatures (bekijk)
Omschrijving
32 uur, Den Haag
Ben jij een enthousiaste en ervaren interim manager met ervaring in het HR domein, een passie voor mensen en organisatieontwikkeling? Ben je beschikbaar voor 4 maanden, eventueel met uitloop?
Bij ons team vind je een uitdagende en veelzijdige functie binnen een organisatie die altijd in beweging is om mensen écht verder te helpen. Staan menselijkheid en professionaliteit bij jou centraal? Dan horen we graag van je!
Wat kan je verwachten?
Het HR team bestaat uit een tiental collega’s, verdeeld over HR advies en HR Services rollen. Daarnaast rapporteert de teamleider van het flexbureau aan deze rol. Het is een gezellig, informeel maar professioneel team.
Deze management positie is onderdeel van het cluster Mens & Organisatie, waar je ook collega’s treft die leiding geven aan teams die zich bezighouden met de facilitaire dienstverlening, leren en ontwikkelen en beleid voor betaalde en onbetaalde krachten. Het cluster is afgelopen jaar samengesteld om te zorgen voor de verbinding van expertise en service rondom werk(plek) voor vrijwilliger en betaald talent. We streven naar een hechte en eensgezinde vereniging, waarin mensen nu en in de toekomst met enthousiasme werken voor het Rode Kruis in een optimaal werkklimaat.
Wat ga je doen
We staan middenin veel organisatieverandering. Dit vraagt iets van M&O en van HR. Voor een periode van vier maanden zit dat hem in:
- Leidinggeven aan het team
- Sturing geven aan teamontwikkeling
- Vaststellen van het jaarplan in samenwerking met het team, overzicht brengen in taken en eigenaren en sturen op realisatie
- Regie pakken op de ondersteuning vanuit HR bij de organisatiewijzigingen en implementatie van de strategie
- Projecten oppakken
- Uitvoering geven aan de M&O strategie
Bij het rode Kruis zijn wij gemaakt om te helpen. Ook jij kan helpen en je carrière verrijken. Zonder jou zijn wij nergens.
Wat breng je mee?
We hechten waarde aan diversiteit – in achtergrond en ervaringen. We hebben mensen met verschillende culturele achtergronden, religies, sexuele voorkeur, gender identiteiten en leeftijdsgroepen nodig om onze missie te vervullen.
- Je hebt WO werk en denkniveau
- Je bent een ervaren manager, hebt kennis van het HR domein op strategisch niveau in grote organisaties
- Je beheerst naast het Nederlands ook de Engelse taal schriftelijk en mondeling goed
- Je hebt ervaring met teamontwikkeling en begeleiding in veranderende organisaties
- We zoeken een doorpakker met veel energie, rust en stevigheid, die menselijkheid voorop
- Helpen zit in je DNA.
Je talenten
- Je organisatiesensitiviteit en omgevingsbewustzijn is groot, je weet draagvlak te creëren en houdt het overzicht op grote lijnen in complexe situaties. Je stuurt op resultaten en helpt het team in de doorontwikkeling en behoud van de professionaliteit. Je pakt een actieve rol in een veranderende organisatie, bent sensitief en doet graag dingen samen, om teambuilding naar een volgend plan te trekken.
Wat bieden we jou
Het werk dat je doet heeft maatschappelijke relevantie en maakt impact. Dat betekent soms ook impact op jezelf. Daarom hebben we oog voor je welzijn en bieden we handvaten om hierin een goede balans te vinden. We zijn een flexibele en mensgerichte werkomgeving met ruimte voor initiatief en ontwikkeling.
Het salaris voor deze positie valt in salarisschaal 13 van de CAO van het NRK afhankelijk van ervaring (min. € 4.957,86 tot max. € 7.031,77 bruto per maand bij een fulltime dienstverband van 40 uur. Een contract voor bepaalde tijd van 4 maanden met uitzicht op verlenging.
Naast je maandsalaris heb je een Individueel Keuzebudget (IKB) van 19,2% bestaande uit o.a. vakantiegeld en eindejaarsuitkering. Dit budget kan je naar eigen keuze uitbetalen/inzetten. Daarnaast zijn er verschillende extra voorwaarden zoals een pensioenregeling, reiskostenvergoeding en goede mogelijkheden tot persoonlijke ontwikkeling. Je krijgt ook een laptop en mobiele telefoon tot je beschikking.
De standplaats van ons verenigingskantoor is Den Haag, op loopafstand van station Laan van NOI. Je werkt net als iedereen deels op ons mooie kantoor en deels vanuit huis.
We staan ook open voor een ZZP overeenkomst.
Sluit je bij ons aan!
Je motivatiebrief en cv gericht aan HR Adviseur Renske van Dijk, ontvangen we graag vóór 27 maart via de sollicitatieknop op deze pagina. Wil je nog meer weten over deze rol? Dan kun je contact opnemen met Renske via rvandijk@redcross.nl.
Wij vinden het belangrijk de betrouwbaarheid, professionaliteit en integriteit van onze organisatie en (toekomstige) werknemers te waarborgen. Screening op integriteit is een vast onderdeel van ons selectieproces. Dat betekent dat een online assessment en een referentiecheck een vast onderdeel van ons selectie proces zijn en we je (afhankelijk van de functie) ook vragen om een VOG.
Kijk voor meer informatie over het werk van het Rode Kruis op www.rodekruis.nl, of op onze socials: Instagram, LinkedIn, Facebook, YouTube, TikTok en X.
Acquisitie voor deze advertentie wordt niet op prijs gesteld