Logistiek medewerker
- 13 actieve vacatures (bekijk)
Omschrijving
Logistiek medewerker
Den Haag, 36-40 uur p/w, 6 maanden
In deze rol biedt je ondersteuning bij de inkoop van goederen en diensten voor de internationale en nationale activiteiten van het Nederlandse Rode Kruis. Kosteneffectieve en tijdige levering wordt door jou gewaarborgd, terwijl je hoge kwaliteitsnormen en naleving van organisatorische beleidslijnen en procedures handhaaft.
Ook biedt je ondersteuning bij de nalevingscontrole van de inkoopdossiers van andere nationale verenigingen van het Rode Kruis en de Rode Halve Maan en het groene logistieke portfolio. Je speelt een sleutelrol bij het inwerken van nieuw personeel op onze eigen inkoopregels en je bent een voorvechter van fraudepreventie binnen de inkoopprocessen.
Waar ga je werken?
Je rapporteert voor de dagelijkse taken aan de coördinator Kwaliteitsmanagement en je maakt deel uit van het team Kwaliteit, Integriteit en Risicomanagement. Het team wordt rechtstreeks ondersteund door het Hoofd Internationaal, die de eindverantwoordelijkheid draagt op het gebied van HR en Financiën. Het team bestaat uit 4 mensen en een stagiair op regelmatige basis. Het team is verantwoordelijk voor het onderhouden van het kwaliteitsmanagementsysteem van de internationale afdeling (Wij zijn ISO 9001:2015 en PARTOS 2018 gecertificeerd); en streeft ernaar integriteitspraktijken en risicomanagementkaders in alle processen te verankeren, inclusief logistiek en inkoop.
Het logistieke proces dat u ondersteunt is divers. Voor internationale inkoop en processen werk je nauw samen met de Senior Logistics officer die ook deel uitmaakt van het team Kwaliteit, Integriteit en Risicomanagement. Samen ondersteun je de bilaterale partnerschapsdesks, de Caribische vestigingen en de andere eenheden om ervoor te zorgen dat hun inkoopactiviteiten in overeenstemming zijn met het inkoopbeleid en de procedures van het NLRC. Voor de nationale inkoop van goederen en diensten werk je met de verschillende medewerkers uit het cluster Nationaal en volg je het standaardproces van de landelijke dienst.
De functie is geadverteerd voor 6 maanden met een mogelijkheid tot verlenging, afhankelijk van de beschikbaarheid van het budget en de resultaten van de herziening van de strategie van het Nederlandse Rode Kruis.
Wat zijn je kerntaken?
Als logistiek medewerker kun je in deze functie een verschil maken door de efficiëntie, naleving, fraudepreventie en capaciteitsversterking binnen het Nederlandse Rode Kruis (NLRC) te ondersteunen. Een typische werkweek zal het volgende omvatten:
- Beheer van inkoopprocessen: Je zult gevraagd worden om goederen en diensten in te kopen voor zowel internationale als nationale activiteiten van NLRC, waarvoor je verantwoordelijk bent om de bijbehorende documentatie in ons projectmanagementsysteem bij te houden. Je zult offertes aanvragen, ondersteunen bij de kostenanalyse van de aanbiedingen en het contracteren met leveranciers, volgens onze procedures om kwaliteit, integriteit en naleving te waarborgen.
- Naleving en risicomanagement: Je zult inkoopdossiers van andere nationale verenigingen van het Rode Kruis en de Rode Halve Maan, bijvoorbeeld Ethiopië of Mali, beoordelen en goedkeuren, waarbij je zorgt voor naleving van de inkoop- en fraudepreventiebeleid van NLRC.
- Capaciteitsversterking: Je zult de ontwikkeling van een briefingpakket voor nieuw personeel ondersteunen en on-the-job trainingssessies voor personeel faciliteren. Mogelijk ondersteun je ook de regio's in hun capaciteit om goederen en diensten in te kopen.
- Kwaliteitsverbetering: Je zult de standaardprocedures, beleidslijnen en handleidingen voor inkoop beoordelen en ondersteunen bij het updaten ervan; en de uitrol van inkoopbeleid, procedures en hulpmiddelen in de nationale afdeling ondersteunen.
- Groene logistiek: Je zult de ontwikkeling van strategieën ondersteunen om de milieueffecten van logistieke operaties te verminderen; zowel op internationaal als nationaal niveau, door het identificeren en promoten van het gebruik van milieuvriendelijke transportmethoden en technologieën.
Wat breng je mee? of Wie zoeken we
Wij waarderen diversiteit – in achtergrond en ervaringen. We hebben mensen nodig met verschillende culturele achtergronden, religies, seksuele geaardheden, genderidentiteiten en leeftijdsgroepen om onze missie te vervullen.
- HBO+ niveau opleiding.
- Erkende kwalificatie in logistiek is een pluspunt.
- Uitstekende beheersing van Nederlands en Engels, Frans wordt als een pluspunt beschouwd.
- Minimaal 1 jaar professionele ervaring in internationale logistiek.
- IT-vaardig.
- Toewijding aan het humanitaire mandaat en de principes van de Rode Kruis-beweging.
- In staat om te werken in een multiculturele omgeving.
- Verantwoordelijk, goed georganiseerd en gemotiveerd.
- Je moet in het bezit zijn van een werk- en verblijfsvergunning voor Nederland.
- Anderen helpen zit in je DNA.
Jouw talenten
- Nauwkeurigheid en oog voor detail.
- Goede sociale/diplomatieke vaardigheden en cultureel gevoelig, flexibel en creatief.
- In staat om zelfstandig te werken, maar ook in een team.
- Sterke interpersoonlijke vaardigheden.
- Proactief.
Wat bieden wij jou
Een interessante baan bij een unieke organisatie. De organisatie heeft een immens internationaal netwerk en een aanzienlijke impact in de humanitaire sector. Het werk dat je doet is maatschappelijk relevant en maakt een verschil. We zijn een flexibele en mensgerichte werkomgeving met ruimte voor initiatief en ontwikkeling.
Het salaris voor deze functie valt binnen schaal 10 zoals vermeld in de cao, afhankelijk van ervaring, minimaal € 3.546,30 en maximaal € 4.780,36 bruto per maand op basis van fulltime dienstverband. Een contract voor bepaalde tijd van 6 maanden met uitzicht op verlenging.
Naast je maandelijkse salaris heb je een 'persoonlijk budget' tot je beschikking, van 19,2% van je maandelijkse bruto salaris. Je kunt dit gebruiken voor vakantiegeld, extra vakantiedagen of een eindejaarsuitkering. Er zijn ook verschillende aanvullende voorwaarden zoals een pensioenregeling, reiskostenvergoeding en goede mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling. Je krijgt ook een laptop en mobiele telefoon tot je beschikking.
Ons kantoor is in Den Haag, op loopafstand van station Laan van NOI. Net als iedereen werk je activiteitgericht, deels vanuit huis en deels vanuit kantoor. We ontmoeten regelmatig collega's op de werkvloer maar ook online via Teams.
Doe met ons mee!
We kijken uit naar je motivatiebrief en je cv in het Engels met verwijzing naar HR-adviseur Shelly Jonker vóór 11 mei via https://werkenvoorhet.rodekruis.nl/vacatures/vacature-348600/solliciteren
Wil je meer weten over deze rol? Je kunt contact opnemen met Adriana Salazar, coördinator Kwaliteitsmanagement en Integriteit via asalazar@recross.nl.
Het sollicitatieproces bestaat uit twee interviewrondes waarvoor we mogelijk gebruik maken van een opdracht. Op deze manier kun je een goed idee krijgen van wat de baan inhoudt en kunnen wij zien welke kennis en ervaring je meebrengt. We maken altijd gebruik van een persoonlijkheidsassessment om meer te weten te komen over je talenten en drijfveren.
Voor meer informatie over het werk van het Nederlandse Rode Kruis, bezoek www.rodekruis.nl, of bekijk onze socials: Instagram, LinkedIn, Facebook, YouTube, TikTok en X