Al ruim 75 jaar borduurt het Franse kledingmerk een krokodilletje op zijn bekende poloshirts, nu besloten ze dat het tijd was om wat terug te doen voor het dier. Via Save your logo gaat het kledingmerk zich inzetten voor het behoud van de krokodil, kaaiman en aanverwante soorten. MAAF, een Franse verzekeraar met een dolfijn in het logo, zal zich inzetten voor de dolfijn.
Nieuwe wereldmerken
Coca-Cola krijgt concurrentie uit Saoedi-Arabië. Almarai, producent van sap en zuivel uit Saoedi-Arabië, zou volgens een artikel in The Financial Times over nieuwe wereldmerken binnenkort wel eens hoge ogen kunnen gooien. Nieuwe wereldmerken komen sowieso uit opkomende markten blijkt uit de top vijf van merken uit de toekomst die de zakenkrant samenstelde. Naast Almaria staan verder de Colombiaanse koffiebrander Juan Valdez; Patchi, een Libanese keten van chocoladewinkels; de grootste Chinese wijnproducent ChangYu en het Indiase United Spirits, onder andere eigenaar van het Schotse whiskymerk Whyte & Mackay op de lijst. |
Save your logo zegt in gesprek te zijn met meer bekende wereldmerken over aansluiting bij het initiatief. Welke bedrijven dat zijn is nog onbekend maar er is keus te over: Esso maakt bijvoorbeeld reclame met de tijger, KLM met de zwaan, Puma met de poema, Jaguar met de jaguar, Penguinboeken gebruikt de pinguïn, ING de leeuw, Ralph Lauren Polo het paard, Playboy het konijn en ga zo maar door.
Save your logo is een nieuwe Franse organisatie die geld krijgt van onder meer de Wereldbank, de Global Environment Facility en de Internationale Unie voor het Behoud van de Natuur en natuurlijke hulpbronnen IUCN.
Volgens deze laatste organisatie loopt een op de acht vogels, 25 procent van alle zoogdieren en eenderde van alle amfibiën gevaar om uit te sterven.
Bedrijven die geen plant of dier in hun logo hebben, kunnen via Save your logo een plant of dier naar keuze adopteren.