Jaarverslag Global Village Media
In het eerste jaar van haar bestaan is Global Village Media erin geslaagd een stevige nieuwe organisatie neer te zetten. De opdracht voor de komende jaren is dat Global Village Media verder inzet op vernieuwing van de producten. We gaan opereren als een modern mediabedrijf, dat gebruikt maakt van alle (gecombineerde) mogelijkheden om de lezer te bereiken: naast print en web, ook op de mobiel, via e-readers en door evenementen.
Met onze berichtgeving bereikten wij in 2009 meer dan 2,5 miljoen Nederlanders. Daarmee inspireerden wij zowel personen met een grote betrokkenheid bij de wereld om hen heen, als personen die daar een latente interesse in hebben.
Statistieken OneWorld.nl
OneWorld verzendt twee keer per week een nieuwsbrief met nieuws aan ruim 6.000 ontvangers, een keer per week gaat de vacaturebrief en evenementenkalender uit naar ruim 13.000 leden. Het aantal bezoekers naar de site steeg in 2009 van ruim 40.000 naar bijna 60.000 per maand (gemiddeld 50.000 per maand over het hele jaar).
De populariteit van OneWorld.nl is ook af te meten aan de verwijzingen elders op het web. Waren dat in 2008 nog ruim 600 verwijzingen, in 2009 waren dat er – mede dankzij de inspanningen van onze marketingafdeling – ruim 1.900!
In 2010 werken we aan een modernisering van de site, waardoor we meer lezers willen bereiken die ook langer op de site blijven en vaker terugkomen.
Partnerschap
In 2009 hebben zich 36 nieuwe partners aangemeld bij OneWorld.nl. Aan het einde van 2009 waren er 240 partners. Deze partners blijven het fundament onder de OneWorld site: zij zorgen voor (partner) nieuws (er werden 25 procent meer berichten op de site gezet dan in 2008), voor een goed gevulde agenda met evenementen en voor een ruim aanbod van interessante banen.
In het fusiejaar kwam het er niet van het partnerlidmaatschap te moderniseren. We hebben besloten dat in 2010 wel te gaan doen. Doel is de aangesloten organisaties en bedrijven beter te laten profiteren van het bezoek op OneWorld.nl en van de voordelen die de uitgever Global Village Media biedt.