Achtergrond

De kantine-check voor bedrijven

Dit artikel krijg je cadeau van OneWorld. Word abonnee

In veel bedrijfskantines is nog winst te behalen als het gaat om duurzaamheid.
Daarom is stichting Wakker Dier een campagne gestart om bedrijven te wijzen op kiloknallers in de bedrijfskantine. In de campagne wordt aandacht besteed aan diverse soorten voedsel, van biologische eieren en zuivelproducten tot vleeswaren en alternatieven zonder vlees. Werknemers worden opgeroepen kritisch naar het aanbod in de eigen bedrijfskantine te kijken. Kunt u kiezen voor een diervriendelijker alternatief of zijn er alleen producten uit de bio-industrie verkrijgbaar? Inmiddels bieden de meeste grote cateringbedrijven alternatieven aan, ook voor vegetariërs. Wakker Dier roept op om hier bij de inkoop extra op te letten.

Ik wil dat OneWorld blijft bestaan

AbonneerDoneer

Lees je bewust met OneWorld en draag bij aan een rechtvaardige wereld.

Dat kan al vanaf 6 euro per maand

Ontvang onze beste verhalen in je mailbox

Volg ons