...bepaalde sociale, economische en fysieke structuren. Duurzaam leven is duur Duurzaamheidsmaatregelen zoals subsidies, nudging of technologische innovatie zijn vaak voor een beperkte groep toegankelijk. Subsidies voor de aanschaf van elektrische...
...materiaal, zoals verschillende types zonnepanelen, maar ook plastic versus betonnen drijvers, roterende (‘tracking’) versus vaste bevestigingen, maar ook verschillende elektrische configuraties, zoals de bekabeling en omvormers van gelijkspanning naar wisselstroom.”...
...op willekeurige momenten gevangenen in elkaar, vertelt Ali. De eerste twintig dagen waren het zwaarst voor hem. Hij werd geblinddoekt en kreeg elektrische schokken toegediend over zijn hele lichaam. Een...
...moeten verder gaan met de elektrificatie. Dus auto’s massaal op elektriciteit laten rijden, elektrische warmtepompen installeren en de industrie meer elektriciteit laten gebruiken. Het liefst zoveel mogelijk direct nuttig gebruiken...
...het grootste deel van hun kilometers elektrisch. Volledig elektrische auto’s stoten daarentegen helemaal geen broeikasgassen uit als ze rijden. Maar om een bruikbare actieradius – de afstand die je op...
...nadenken over de vervoersmodus. Neem ik het vliegtuig of is de trein een optie? Skypen met Bogota Terugkijkend naar de afgelopen twee jaar, kan ik een aantal conclusies trekken. Bij...
...de nieuwe provinciale en Europese verkiezingen in aantocht, waarschijnlijk nog wel even wachten op een nieuwe, echt groene lente. Hoeveel energie kost terrasverwarming eigenlijk? Volgens Milieucentraal verbruikt een enkele elektrische...
...auto, en valt daarmee niet onder de Wet openbaar vervoer. “Daardoor hoeven deze buurtbussen niet aan toegankelijkheidseisen voor het openbaar vervoer te voldoen”, aldus Boerjan. Niet de vervoerder – zoals...
...elektrische auto’s. Maar wel alleen voor nieuwe auto’s vanaf 40.000 euro. Met die subsidie kost zo’n auto daarna nog ‘maar’ 34.000 euro. Een schijntje, toch? Omdat we daarna geen spaargeld...
...meegaan, auto’s vijftig jaar. Elektrische auto’s moeten we niet nieuw bouwen, maar we moeten benzineauto’s ombouwen met een elektrische motor. Wat we nu in Nederland doen, is nog steeds heel...
...eigen land vanwege de aardbevingen. We zouden wel al elektrisch kunnen koken en met nieuwe warmtetechnieken meer elektrisch verwarmen, naast gas. Installaties die beide technieken combineren. Ook de elektrische auto,...
...van fossiele brandstoffen.” “Als je niet investeert in openbaar vervoer of alternatieven voor auto’s met verbrandingsmotoren, dan maak je mensen volledig afhankelijk van hun eigen dieselauto. Wie klimaatbeleid beperkt tot...
Tekort aan lithium maakt dat volledig overschakelen naar elektrische rijden op korte termijn niet lukt. Om uitstoot uit de transportsector terug te dringen, zet de overheid vol in op elektrische...
...met in en uit trams komen en vooral ook met de tramperrons, want die niet zijn aangepast. In het openbaar vervoer komt het voor dat ik een medereiziger om hulp...
...op lithium, nodig voor elektrische auto’s, veroorzaakt droogte en uitbuiting in het Argentijnse Susques. De bewoners komen in opstand tegen de mijnbedrijven. “We vertrouwen ze niet.” Jacht op het witte...
...Het grootste punt is om het warm te krijgen zonder aardgas. Wij gebruiken 1200 kuub gas om het huis te verwarmen, elektrisch lukt dat vooralsnog niet. Voor nu denken we...
...overdag maar liefst 250 miljoen passagiers vervoerde, was dat aantal ‘s nachts slechts 1,4 miljoen. Maar dat zijn nog steeds ongeveer 3800 passagiers per nacht. Tegenover dezelfde uitstoot vervoert de...
...verblijf. De mensensmokkelaar begeleidt of vervoert mensen bijvoorbeeld naar een ander land. Mensenhandel is het dwingen van mensen om zich beschikbaar te stellen om arbeid of diensten te verrichten dan...
...gebruik maken van geothermie, restwarmte uit de industrie, groen gas, of biomassa? Als dat er allemaal niet is, ga je voor een individuele oplossing met een krachtige, volledig elektrische warmtepomp....
...wilde verder gaan. Want als je gas duurder maakt en elektriciteit goedkoper, wordt de overgang naar elektrisch aantrekkelijker. Maar het kabinet heeft gezegd: zo ver als jullie willen gaan, dat...
Deze site maakt gebruik van cookies om u een optimale bezoekerservaring te bieden en onze site te verbeteren. AccepterenInstellingen
Cookiebeleid
Overzicht cookies op oneworld.nl
We verzamelen via cookies gegevens met het doel de technische werking van de website en uw gebruiksgemak te garanderen. De cookies (kleine tekstbestanden die bij het eerste bezoek aan deze website worden opgeslagen op uw computer, tablet of smartphone) zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en onthouden bijvoorbeeld uw voorkeursinstellingen. Ook kunnen wij hiermee onze website optimaliseren.
Hiervoor gebruiken wij cookies van Google Analytics, dat het sitegebruik geanonimiseerd registreert en hiervan gegevens opslaat. Met deze gegevens maken wij bezoekstatistieken, op basis waarvan we verbeteringen doorvoeren op onze website. Google Analytics verschaft deze geanonimiseerde data aan derden indien wettelijk verplicht, of als deze derden de data namens Google Analytics verwerken. Door gebruik te maken van deze website geeft u toestemming voor deze anonieme gegevensverwerking door Google Analytics.
Daarnaast gebruiken we functionele cookies van WordPress en WooCommerce. De cookies van WordPress zorgen ervoor dat de website beter kan worden gebruikt door bezoekers. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat u kunt zien of u bent ingelogd, ze houden ook bij welke individuele voorkeuren u hebt gekozen op uw profielpagina. De cookies van WooCommerce zijn van onze betaalde diensten (Vriendenabonnement, Vacaturebank, Partnernetwerk, Online agenda) en zorgen ervoor dat producten worden onthouden tijdens het aankoopproces. Elke aankoopsessie bij WooCommerce bevat een unieke code voor elke klant, zodat er kan worden achterhaald waar de productgegevens voor elke klant te vinden zijn.
Via deze cookiebalk krijgt u de mogelijkheid om de cookies te accepteren of de instellingen aan te passen. Onder 'Overige cookies' kunt u diverse cookies van externe diensten (zoals youtube, facebook, vimeo) uitzetten.
Een opt-out van Google Analytics op deze website kan via deze link.
Mocht u hierover vragen hebben, kunt u mailen naar: lezers@oneworld.nl
Op deze site gebruiken we functionele cookies van WordPress en WooCommerce. De cookies van WordPress zorgen ervoor dat de website beter kan worden gebruikt door bezoekers. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat u kunt zien of u bent ingelogd, ze houden ook bij welke individuele voorkeuren u hebt gekozen op uw profielpagina. De cookies van WooCommerce zijn van onze betaalde diensten (Vriendenabonnement, Vacaturebank, Partnernetwerk, Online agenda) en zorgen ervoor dat producten worden onthouden tijdens het aankoopproces. Elke aankoopsessie bij WooCommerce bevat een unieke code voor elke klant, zodat er kan worden achterhaald waar de productgegevens voor elke klant te vinden zijn. Deze cookies kunt u niet uitzetten.
In onze artikelen gebruiken wij content van diverse externe diensten. Het is mogelijk om de volgende cookies uit te schakelen. Hiermee wordt deze content niet langer getoond.
Naam cookie
Soort content
youtube_embed
Youtube player embed
vimeo_embed
Vimeo player embed
google_maps
Google maps embed
twitter_widget
Twitter social widget
soundcloud_embed
Soundcloud player embed
instagram_embed
Instagram embed
Daarnaast gebruiken we Google reCaptcha om de website te beschermen tegen bots. Ook dit kan hier uitgezet worden, maar formulieren die hiervan gebruik maken kunnen dan niet ingediend worden