...kunnen”, besluit Meurs. “Als kledingbedrijven een realistische productieplanning hebben, werken ze geen excessieve overuren in de hand. Klinkt misschien simpel, maar het merendeel van de merken staat hier niet bij...
...wilden er zo duurzaam mogelijk leven, dus inzetten op gedragsverandering van de bewoners en ze feedback geven op hun energiegebruik. En veel gemeenschappelijke voorzieningen creëren: gezamenlijke keukens, een yoga-ruimte, co-working...
...hier te kunnen profiteren van de lage lonen. Maar deze offshore-strategie van Amerikaanse en Europese kledingbedrijven, zoals de uitbesteding van de productie aan lagelonenlanden wordt genoemd, staat onder druk. Een...
...echt duurzaam wil kopen, moet je verder kijken dan een vergelijkingswebsite. “Wij kijken met name naar de grotere kledingbedrijven, terwijl je duurzame kleding vaak bij de kleinere winkels vindt. Rank...
...ones that you see in my feed – and that several include the stereotypical golden earrings that the “Sinterklaasjournaal” does no longer carry. The other problem is that while I...
...in een Buzzfeed-filmpje bekende filmfragmenten op (zeden)misdrijven. In de tiener-kaskraker Twilight (2008) geeft hoofdpersonage Edward aan zijn love interest Bella toe dat hij haar maandenlang ‘s nachts in haar kamer...
...internationale kledingbedrijven, komt kinderarbeid nog maar zelden voor. Op dat vlak is er veel verbeterd, stelt Stop Kinderarbeid, een organisatie die zich inzet om kinderarbeid tegen te gaan. Het risico...
...de werknemers die met de chemicaliën in contact komen. Wat kunnen we doen? We hebben een grote verantwoordelijkheid als consument om te eisen dat kledingbedrijven over de hele wereld ernaar...
Zijn financiële instellingen in staat een leefbaar loon bij kledingbedrijven af te dwingen? Kledingfabriek in Jordanië Bangladesh, India of Myanmar. H&M, Nike of Primark. Welk land of merk er ook...
...zien daar stranden vol plastic, iets dat niet mooi staat op hun Instagram feed. Dat kan het moment zijn waarop ze denken: hoe kunnen we hier iets aan doen?” Aanleidingen...
...klant of serveerder is gebeurd, of er mensen waren die het hebben gezien en of ze hebben gereageerd. Dat helpt ons om feedback te geven aan de eigenaar”, zegt Safaa....
...de kledingbedrijven? Aan de reacties van kledingbedrijven te zien, lijken zij wel blind vertrouwen te hebben op de onderzoekspraktijken van de dierenrechtenorganisatie. Vlak nadat PETA met de schokkende beelden naar...
...de feedstock, de bossen waaruit het hout gekapt wordt. Dat is in feite een geplunderde hulpbron. Ook de producenten verdienen meestal nauwelijks. Als er geld wordt verdiend dan zijn het...
...ook nog, die komt niet vooruit. Gelukkig is daar de Feed Calculator van een Nederlandse rondreizende landbouwspecialist: interesse in het verhaal? Of willen we liever een verhaal over de ‘sterke...
...een rol weggelegd voor kledingbedrijven? Vanpeperstraete: “Het zou modemerken die zeggen arbeidsomstandigheden serieus te nemen, sieren als ze op zijn minst een onderzoek naar de schendingen in Bangladesh steunen. Bedrijven...
...toverwoord. Het staat hoog op de duurzaamheidsagenda van de grootste kledingbedrijven wereldwijd: circulariteit, oftewel het recyclen van oud textiel om er vervolgens nieuwe kleren van te maken. Het wordt gezien...
...nodig. Nu kledingbedrijven meer interesse hebben in empowerment voor vrouwen, mogen we van hen verwachten dat ze hun machtspositie actiever inzetten voor structurele veranderingen in de fabrieken, waarbij ruimte wordt...
...de meest bekende en gerespecteerde vakbondsleiders van het land. Haar vakbond wordt door de internationale arbeidersbeweging en internationale kledingbedrijven beschouwd als een van de meest effectieve grassroots-arbeidsorganisaties van Bangladesh. Levi...
...arbeidsomstandigheden in hun keten? Elk jaar toets de organisatie hoe de grootste kledingbedrijven (denk aan een H&M, Primark, C&A en Zara) scoren op het gebied van transparantie. Zo wordt er...
...kwamen 1134 mensen om het leven, en raakten duizenden mensen gewond. Kledingbedrijven beloofden daarna massaal beterschap. Wat is daarvan terechtgekomen? Het is de grootste ramp in de geschiedenis van de...
Deze site maakt gebruik van cookies om u een optimale bezoekerservaring te bieden en onze site te verbeteren. AccepterenInstellingen
Cookiebeleid
Overzicht cookies op oneworld.nl
We verzamelen via cookies gegevens met het doel de technische werking van de website en uw gebruiksgemak te garanderen. De cookies (kleine tekstbestanden die bij het eerste bezoek aan deze website worden opgeslagen op uw computer, tablet of smartphone) zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en onthouden bijvoorbeeld uw voorkeursinstellingen. Ook kunnen wij hiermee onze website optimaliseren.
Hiervoor gebruiken wij cookies van Google Analytics, dat het sitegebruik geanonimiseerd registreert en hiervan gegevens opslaat. Met deze gegevens maken wij bezoekstatistieken, op basis waarvan we verbeteringen doorvoeren op onze website. Google Analytics verschaft deze geanonimiseerde data aan derden indien wettelijk verplicht, of als deze derden de data namens Google Analytics verwerken. Door gebruik te maken van deze website geeft u toestemming voor deze anonieme gegevensverwerking door Google Analytics.
Daarnaast gebruiken we functionele cookies van WordPress en WooCommerce. De cookies van WordPress zorgen ervoor dat de website beter kan worden gebruikt door bezoekers. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat u kunt zien of u bent ingelogd, ze houden ook bij welke individuele voorkeuren u hebt gekozen op uw profielpagina. De cookies van WooCommerce zijn van onze betaalde diensten (Vriendenabonnement, Vacaturebank, Partnernetwerk, Online agenda) en zorgen ervoor dat producten worden onthouden tijdens het aankoopproces. Elke aankoopsessie bij WooCommerce bevat een unieke code voor elke klant, zodat er kan worden achterhaald waar de productgegevens voor elke klant te vinden zijn.
Via deze cookiebalk krijgt u de mogelijkheid om de cookies te accepteren of de instellingen aan te passen. Onder 'Overige cookies' kunt u diverse cookies van externe diensten (zoals youtube, facebook, vimeo) uitzetten.
Een opt-out van Google Analytics op deze website kan via deze link.
Mocht u hierover vragen hebben, kunt u mailen naar: lezers@oneworld.nl
Op deze site gebruiken we functionele cookies van WordPress en WooCommerce. De cookies van WordPress zorgen ervoor dat de website beter kan worden gebruikt door bezoekers. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat u kunt zien of u bent ingelogd, ze houden ook bij welke individuele voorkeuren u hebt gekozen op uw profielpagina. De cookies van WooCommerce zijn van onze betaalde diensten (Vriendenabonnement, Vacaturebank, Partnernetwerk, Online agenda) en zorgen ervoor dat producten worden onthouden tijdens het aankoopproces. Elke aankoopsessie bij WooCommerce bevat een unieke code voor elke klant, zodat er kan worden achterhaald waar de productgegevens voor elke klant te vinden zijn. Deze cookies kunt u niet uitzetten.
In onze artikelen gebruiken wij content van diverse externe diensten. Het is mogelijk om de volgende cookies uit te schakelen. Hiermee wordt deze content niet langer getoond.
Naam cookie
Soort content
youtube_embed
Youtube player embed
vimeo_embed
Vimeo player embed
google_maps
Google maps embed
twitter_widget
Twitter social widget
soundcloud_embed
Soundcloud player embed
instagram_embed
Instagram embed
Daarnaast gebruiken we Google reCaptcha om de website te beschermen tegen bots. Ook dit kan hier uitgezet worden, maar formulieren die hiervan gebruik maken kunnen dan niet ingediend worden