...World Report. “Het vermindert de kans dat mensen in de toekomst melding maken van misbruik, uit angst dat ze niet worden geloofd of negatieve feedback krijgen.” Wat voor invloed de...
...allesbehalve broos en breekbaar. Ik zie dat kritiek of feedback niet eens de kans krijgt in te dalen: de verkrampte gesprekken over racisme met fragiele, als gevoelig bestempelde mensen, ontaarden...
...kenmerken. De antivaxbeweging is zo oud als vaccins zelf De antivaccinatie-activisten zijn weliswaar met een kleine minderheid, hun invloed sijpelt door in bredere kringen. De infrastructuur daarvoor wordt al twee...
...de Italiaanse Orsola de Castro, magiër met naald en draad, duurzame modeontwerper en medeoprichter van Fashion Revolution, een organisatie die kledingmerken op hun verantwoordelijkheid wijst om te verduurzamen en transparant...
...Bangladesh, Myanmar en Sri Lanka waar onze kleding in elkaar wordt gestikt, is het armoe troef. Je las eerder op OneWorld dat merken hun bestellingen zonder pardon uitstelden of zelfs...
...dat dat niet kan? Ik verbloem de situatie voor haar.” Vanbinnen ben ik boos, maar ik laat het niet merken Hij heeft hoop, dat wel, want zonder hoop kan hij...
...aan deze factchecker zijn om ervoor te zorgen dat actuele en nauwkeurige informatie weer de norm worden. Deze maatregel levert bovendien geverifieerde munitie waarmee merken die een loopje nemen met...
...persoonskenmerken of macht om seksueel ongewenst gedrag te tolereren of erin mee te gaan; • onnodig lijfelijk contact; • aanranding/verkrachting. Hierbij is er niet alleen sprake van intimidatie, maar ook...
...en waarbij we mogelijk te laat merken dat ons waterbeheer ontoereikend is. Bangladesh leert Nederland omgaan met klimaatrampen Dit zijn de onzichtbare klimaatvluchtelingen Jorn Van de Velde Een beemd is...
...buurt veranderen. “Ik merkte het eerst aan de reclames bij tramhaltes, die gingen opeens over Batavus-fietsen en dat soort merken. Toen ik een nieuwe woning zocht kon ik bijna geen...
...de kwaliteiten in huis om uit te groeien tot een aanvoerder van wereldklasse Overigens valt er genoeg op haar speelwijze aan te merken. De afspraken zoals het Nederlandse en Europese...
...dat je is toegewezen op basis van je geslachtskenmerken. ↩︎ De bronnen noemen ze ‘genders’, maar refereren specifiek aan variaties van geslachtskenmerken. Volgens een Joodse kennis, die zich als androgyn...
...dat mensen indeelt op basis van geslachtskenmerken of huidskleur, moet als het aan de EDPB ligt dus een verbod komen, omdat het discriminatie in de hand werkt. Terug naar de...
...Gender verwijst naar de eigenschappen, kenmerken, rollen en gedragingen die de maatschappij aan een geslacht heeft toegeschreven. Het al dan niet ervaren van seksuele aantrekkingskracht heeft daar niet direct mee...
...brandmerken als woke slachtoffergedrag? Is overhaaste kritiek op een nieuw en onbekend fenomeen ooit iets anders dan vooringenomenheid? Er zijn talloze manieren om iets over long covid te zeggen. Nieuwsgierigheid...
...ondernemer die in Meerstad, aan de rand van Groningen, een nieuw strandhuis wil openen. “Ik laat hem zien dat er bijvoorbeeld maatschappelijke organisaties zijn om mee samen te werken, merken...
...als met rood haar (recenter Deens onderzoek wijst zelfs op 190.000 Nederlanders). Dat zij lichamelijke kenmerken hebben van zowel mannen als vrouwen. Dat sommige intersekse mensen daar pas op latere...
...Again kun je een oproep mailen naar een selecte groep betrokken kledingmerken. De Schone Kleren Campagne roept op om zelf ook merken aan te spreken op sociale media. Dat kan...
...érgens te leggen, doen Ramírez en haar collega’s een beroep op de merken waar zij kleding voor maakten. Zo stikten de vrouwen in het verleden de lab-jassen van het merk...
...door middel van trial and error. De voorbeelden worden niet vooraf gelabeld, maar het algoritme krijgt op basis van de resultaten achteraf feedback met een beloning als het de juiste...
Deze site maakt gebruik van cookies om u een optimale bezoekerservaring te bieden en onze site te verbeteren. AccepterenInstellingen
Cookiebeleid
Overzicht cookies op oneworld.nl
We verzamelen via cookies gegevens met het doel de technische werking van de website en uw gebruiksgemak te garanderen. De cookies (kleine tekstbestanden die bij het eerste bezoek aan deze website worden opgeslagen op uw computer, tablet of smartphone) zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en onthouden bijvoorbeeld uw voorkeursinstellingen. Ook kunnen wij hiermee onze website optimaliseren.
Hiervoor gebruiken wij cookies van Google Analytics, dat het sitegebruik geanonimiseerd registreert en hiervan gegevens opslaat. Met deze gegevens maken wij bezoekstatistieken, op basis waarvan we verbeteringen doorvoeren op onze website. Google Analytics verschaft deze geanonimiseerde data aan derden indien wettelijk verplicht, of als deze derden de data namens Google Analytics verwerken. Door gebruik te maken van deze website geeft u toestemming voor deze anonieme gegevensverwerking door Google Analytics.
Daarnaast gebruiken we functionele cookies van WordPress en WooCommerce. De cookies van WordPress zorgen ervoor dat de website beter kan worden gebruikt door bezoekers. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat u kunt zien of u bent ingelogd, ze houden ook bij welke individuele voorkeuren u hebt gekozen op uw profielpagina. De cookies van WooCommerce zijn van onze betaalde diensten (Vriendenabonnement, Vacaturebank, Partnernetwerk, Online agenda) en zorgen ervoor dat producten worden onthouden tijdens het aankoopproces. Elke aankoopsessie bij WooCommerce bevat een unieke code voor elke klant, zodat er kan worden achterhaald waar de productgegevens voor elke klant te vinden zijn.
Via deze cookiebalk krijgt u de mogelijkheid om de cookies te accepteren of de instellingen aan te passen. Onder 'Overige cookies' kunt u diverse cookies van externe diensten (zoals youtube, facebook, vimeo) uitzetten.
Een opt-out van Google Analytics op deze website kan via deze link.
Mocht u hierover vragen hebben, kunt u mailen naar: lezers@oneworld.nl
Op deze site gebruiken we functionele cookies van WordPress en WooCommerce. De cookies van WordPress zorgen ervoor dat de website beter kan worden gebruikt door bezoekers. Deze cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat u kunt zien of u bent ingelogd, ze houden ook bij welke individuele voorkeuren u hebt gekozen op uw profielpagina. De cookies van WooCommerce zijn van onze betaalde diensten (Vriendenabonnement, Vacaturebank, Partnernetwerk, Online agenda) en zorgen ervoor dat producten worden onthouden tijdens het aankoopproces. Elke aankoopsessie bij WooCommerce bevat een unieke code voor elke klant, zodat er kan worden achterhaald waar de productgegevens voor elke klant te vinden zijn. Deze cookies kunt u niet uitzetten.
In onze artikelen gebruiken wij content van diverse externe diensten. Het is mogelijk om de volgende cookies uit te schakelen. Hiermee wordt deze content niet langer getoond.
Naam cookie
Soort content
youtube_embed
Youtube player embed
vimeo_embed
Vimeo player embed
google_maps
Google maps embed
twitter_widget
Twitter social widget
soundcloud_embed
Soundcloud player embed
instagram_embed
Instagram embed
Daarnaast gebruiken we Google reCaptcha om de website te beschermen tegen bots. Ook dit kan hier uitgezet worden, maar formulieren die hiervan gebruik maken kunnen dan niet ingediend worden