Clickbait maakt meer kapot dan alleen je humeur

Clickbait maakt meer kapot dan alleen je humeur

Steeds meer journalisten zijn veroordeeld tot knip-en-plakwerk met sappige koppen, om maar zoveel mogelijk traffic te genereren. Dit soort clickbait – een direct gevolg van de digitalisering in de media – is niet alleen irritant, maar heeft verstrekkende...
Shapewear: het aloude keurslijf in een nieuw (strak) jasje

Shapewear: het aloude keurslijf in een nieuw (strak) jasje

Joyce Brekelmans is helemaal klaar met zogenaamde ‘shapewear’. Van waist trainers en nekverlenging tot plastische chirurgie en maagbanden; aan het vrouwenlichaam wordt altijd getornd. ‘Inmiddels heeft iedereen wel zo’n jurkje dat je eigenlijk alleen aan kunt met...
‘Noem racisten wat ze zijn: racisten’

‘Noem racisten wat ze zijn: racisten’

‘Racisten bekladden Amsterdams pand kennisinstituut The Black Archives’, kopte Trouw deze week. Opmerkelijk, zegt Seada Nourhussen, want het woord ‘racisten’ lees je nooit in Nederlandse media. Waarom eigenlijk niet? ‘Eindelijk!’, schreef twitteraar Gert Jan Bakker:...
Waarom er niets duurzaam is aan H&M

Waarom er niets duurzaam is aan H&M

Honderden kledingmerken voeren succesvol duurzaam beleid, en toch wordt H&M steeds weer genoemd als voorbeeld. Melissa Watt is het zat. ‘Wat verduurzaam je nou eigenlijk als je niets doet aan het welzijn van de mensen achter de kleren?!’ Ik zeg vaak voor de grap...