Achtergrond

Ondervoeding tegengaan in Kenia? Stem dan op Agriterra & FrieslandCampina via De Partnershipverkiezing 2012!

Dit artikel krijg je cadeau van OneWorld. Word abonnee

Hoe willen Agriterra en FrieslandCampina te werk gaan?

 

Twee glazen melk per week méér voor iedere Keniaan is wat we winnen als we verspilling van lokale melk effectief bestrijden. Partners Agriterra en FrieslandCampina willen boeren onafhankelijk maken van de grillen van commerciële melkverwerkers door ze direct toegang tot de markt te geven.

 

Ongeveer een derde van de Kenianen is ondervoed, terwijl 1 miljard kilogram melk per jaar wordt verspild door tekortkomingen in de zuivelketen. Om dit te bestrijden zetten we met een microfranchise concept op. Coöperaties bieden boeren een goede prijs voor hun melk en produceren zelf diverse zuivelproducten. Lokale distributeurs zorgen voor een stabiel distributienetwerk.

 

Lokaal ondernemerschap, een gegarandeerde afzet en een goede melkprijs voor de boeren vormen het fundament voor een brede verkrijgbaarheid van betaalbare zuivel. Met jullie stemmen maken we het goede van melk voor alle Kenianen bereikbaar en werken we aan een duurzame ontwikkeling van Kenia! 

 

Wat is De Partnershipverkiezing 2012?

De Partnership Verkiezing is een initiatief van Behold, het Ministerie van Buitenlandse Zaken en NUzakelijk met NCDO en partners. Deze partners belonen het beste idee in ontwikkelingssamenwerking met 'De Business Development Award'. De verkiezing is uitgeschreven om samenwerking tussen bedrijfsleven en non-gouvernmentele organisaties op het gebied van sociaal ondernemerschap te stimuleren. 

 

Stem daarom tussen 16 oktober en 15 november op dit initiatief, zodat we geld en begeleiding krijgen om dit initiatief tot een succes te maken!

 

Stemmen kan, vanaf 16 oktober via:   http://www.departnershipverkiezing2012.nl

Ik wil dat OneWorld blijft bestaan

AbonneerDoneer

Lees je bewust met OneWorld en draag bij aan een rechtvaardige wereld.

Dat kan al vanaf 6 euro per maand

Ontvang onze beste verhalen in je mailbox

Volg ons