Wilde Ganzen is dit voorjaar gestart met het programma ‘Reframing the Message’ voor kleine ontwikkelingsorganisaties en vrijwilligers met projecten in het landen met structurele armoede. Het programma, gesubsidieerd door de Europese Unie, bestaat uit praktische en interactieve trainingen waarin deelnemers in gesprek gaan over communicatie.
Een rode draad is de discussie over de manier waarop hun organisaties ontwikkelingssamenwerking in beeld brengen. Verschillende praktische vragen komen aan de orde: hoe kun je beeldend je resultaten presenteren? Hoe vertel je effectief je verhaal? En hoe kunnen (nieuwe) media bijdragen aan naamsbekendheid, fondsenwerving en imago?
Via ‘Reframing the Message’ wil Wilde Ganzen met particuliere initiatieven de uitdaging aangaan om het publiek weer meer bij armoedebestrijding te betrekken. Kleinschalige organisaties spelen daarin net zozeer een rol als grote, zegt David Trap, communicatiemanger Reframing the Message: “Het publiek maakt vaak geen onderscheid tussen overheid, gesubsidieerde- of particuliere initiatieven. We zitten met z’n allen in het zelfde schuitje, dus hebben we met z’n allen de taak een antwoord te geven op de negatieve beeldvorming.”
De eerstvolgende trainingen zijn op zaterdag 8 juni in Rotterdam, zaterdag 15 juni in Amsterdam en woensdag 19 juni in Utrecht. Dit najaar worden ze herhaald en uitgebreid met het thema online media. Meer informatie vindt u via www.wildeganzen.nl/reframing en de groep ‘Reframing the Message’ in de MyWorld community. Vragen, opmerkingen of suggesties? Mail naar reframing@wildeganzen.nl.