Herbruikbare reclamemiddelen als groen alternatief
Er zijn talloze manieren om met herbruikbare reclamemiddelen jouw organisatie te promoten. Denk bijvoorbeeld aan herbruikbare banners, dit zijn uitstekende producten om op een duurzame manier reclame te maken, zeker wanneer je kiest voor het gebruik van biologisch afbreekbare materialen, die bij afbreuk geen schade toebrengen aan het milieu.
Druk roll up banners met jouw logo en een tijdloze boodschap die je op verschillende momenten effectief kunt inzetten. Je kunt zo’n rollup banner op meerdere plekken tevoorschijn toveren en makkelijk weer opbergen. Door te kiezen voor bedrukking op duurzaam materiaal draag je een positieve bijdrage aan het milieu en kun je tegelijkertijd jouw merk op een effectieve manier promoten.
Eco-vriendelijke bedrijfskleding
Ook bedrijfskleding is een uitstekende manier om je merk te promoten. Door hierbij gebruik te maken van duurzame materialen zoals biologisch katoen, heeft dit een stuk minder negatieve impact op het milieu. Daarbij zullen stevige materialen ervoor zorgen dat de bedrijfskleding een lange tijd meegaat. Door te kiezen voor eco-vriendelijke kleding laat je als bedrijf zien dat je begaan bent met het milieu en draag je tegelijkertijd bij aan een groenere wereld.
Duurzaam drukwerk met gerecycled papier
Voor veel bedrijven is het maken van drukwerk nog een normale gang van zaken. Hoewel er ook steeds meer gedigitaliseerd wordt, blijven er een aantal zaken bestaan die altijd nog afgedrukt worden. Wanneer je als organisatie voor al deze zaken switcht naar de optie voor duurzaam, gerecycled papier kun je de impact hiervan verminderen.
Hoewel de aanschaf van deze materialen soms iets duurder kan uitvallen, zijn er steeds meer partijen die voor een betaalbare prijs duurzaam drukwerk aanbieden. Kijk bijvoorbeeld eens naar de opties die Reclameland aanbiedt. Deze grote online drukkerij werkt uitsluitend met FSC gecertificeerd materiaal en biedt voor alle soorten drukwerk op papier een optie voor volledig gerecycled papier.
Gebruik zonne-energie voor digitale apparatuur
Wil je dan toch op een digitale manier reclame maken? Zorg er dan voor dat je het energieverbruik van de digitale middelen vermindert en/of grotendeels compenseert, bijvoorbeeld door het opvangen van zonne-energie. Hierdoor kun je je elektriciteitsverbruik via grijze stroom verminderen en hoef je minder gebruik te maken van fossiele brandstoffen. Waar veel duurzame maatregelen voornamelijk geld kosten en waarbij de impact niet direct meetbaar is, is dit met het opwekken van zonne-energie wél het geval.
Zorg daarom ook altijd dat je meetbare doelstellingen voor duurzaamheid opstelt. In hoeverre wil je jouw reclame uitingen verduurzamen? En wat betekent ‘duurzaam’ überhaupt voor jouw organisatie? Met duidelijke indicatoren en benchmarks wordt het een stuk makkelijker om jouw onderneming verder te verduurzamen en te monitoren waar je al goede stappen hebt genomen.