Artikelen van Omar Larabi

Waar zijn alle steengoede vrouwelijke regisseurs? (Hier!)

Filmjournalist Omar Larabi serveert vijf aanraders.

Waarom zwarte acteurs zo lang letterlijk onzichtbaar waren

De belichting is vaak afgesteld op de huid van witte mensen.

IDFA: Vrouwelijke gangsters in de favela in ‘Dry Ground Burning’

Een fascinerend portret van vrouwelijke Robin Hoods.

IDFA: In ‘Europe’ gaat het leven door, ook zonder verblijfsvergunning

Een aangrijpend portret van tweederangs burgerschap.

Het verrassende activisme van de Zuid-Koreaanse popcultuur

Is de liefde van activisten voor Zuid-Koreaanse popcultuur terecht?

Vriendendienst en uitbuiting liggen dicht bij elkaar in 'We, Students!' (IDFA)

De kijker blijft zitten met de vraag hoe blij Fariala’s vrienden zijn met de film.

Hoe (witte) seriemoordenaars in Hollywood supersterren worden

'Jouw trauma kan morgen te zien zijn bij een streamingdienst.'

De Nigeriaanse film ‘Eyimofe’ laat geen ruimte voor westerse arrogantie

Lukt het Mofe en Rosa om de chaotische miljoenenstad Lagos te verruilen voor Europa?

5 films waarin de klimaatramp al in volle gang is

Vanuit het perspectief van zij die de gevolgen al voelen.

'Writing with Fire': journalistiek vrouwencollectief in India legt misstanden bloot

Normaal gesproken worden ze gediscrimineerd en buitengesloten.

De film 'Freda': dromen achterna of vechten voor Haïti?

Géssica Généus toont in 'Freda' de dilemma’s van de Haïtiaanse jeugd.
Een foto van Orwa Nyrabia. Hij heeft een wit overhemd aan, met daarover een grijs vest en donkerblauwe blazer. Achter hem een wazige achtergrond van witte muren en open raam.
Interview

IDFA-directeur: geen koloniale stereotypen op mijn festival

Orwa Nyrabia wijst filmmakers op hun verantwoordelijkheid.