Artikelen van Omar Larabi

Opinie

Het dilemma van Indiase vissers in IDFA-film: rijk en vervuilend, of arm en duurzaam?

Win kaarten voor Against the Tide!
Opinie

Docu ‘The Story of Ne Kuko’: mag je koloniale roofkunst terug stelen?

Die vraag staat centraal in deze essayistische IDFA-film.
Interview

Regisseur Shariff Nasr (El Houb): 'Films over hetero's zijn toch ook geen ‘heterofilms’?'

Zijn debuutfilm is genomineerd voor vier Gouden Kalveren.

Docu 'Tantura': hoe herinneren Israëliërs en Palestijnen zich hetzelfde bloedbad?

‘Veel Israëliërs verkeren in een voortdurende staat van ontkenning.’

In Until Tomorrow zijn álle kinderen volwaardig kind

De film toont de onvoorwaardelijke liefde van een moeder voor haar kind.

Waar zijn alle steengoede vrouwelijke regisseurs? (Hier!)

Filmjournalist Omar Larabi serveert vijf aanraders.

Waarom zwarte acteurs zo lang letterlijk onzichtbaar waren

De belichting is vaak afgesteld op de huid van witte mensen.

IDFA: Vrouwelijke gangsters in de favela in ‘Dry Ground Burning’

Een fascinerend portret van vrouwelijke Robin Hoods.

IDFA: In ‘Europe’ gaat het leven door, ook zonder verblijfsvergunning

Een aangrijpend portret van tweederangs burgerschap.

Het verrassende activisme van de Zuid-Koreaanse popcultuur

Is de liefde van activisten voor Zuid-Koreaanse popcultuur terecht?

Vriendendienst en uitbuiting liggen dicht bij elkaar in 'We, Students!' (IDFA)

De kijker blijft zitten met de vraag hoe blij Fariala’s vrienden zijn met de film.

Hoe (witte) seriemoordenaars in Hollywood supersterren worden

'Jouw trauma kan morgen te zien zijn bij een streamingdienst.'