- Amsterdam, Nederland
- 5 december 2023
Vanaf ’92 werkte ik voor met name non-profit organisaties zoals Amnesty International, VluchtelingenWerk, Het Rijks Museum, Het ABC en de Vereniging voor Onderzoeksjournalisten. Als secretaresse, officemanager, organisator van rondleidingen en cursussen, communicatiemedewerker en webredacteur/contentbeheerder.
In mijn functies kreeg ik heel vaak de vraag ‘Lies, kan jij voor mij…’. Het verzoek had dan soms niet eens te maken had met mijn werk, maar men wist dat ik van meerdere markten thuis ben. Op een dag in november 2014 werd ik wakker en bedacht spontaan te starten als multi-inzetbare ondersteuner voor particulieren en ondernemers: kanjijvoormij.nl. Dezelfde avond stond mijn website online en een paar dagen daarna had ik mijn eerste opdracht, waarna er vele volgden.
Ik ben taalvaardig, creatief, pragmatisch, leergierig, flexibel (ook qua tijden > avonden/ weekenden beschikbaar) en heb een grote interesse in kunst, cultuur, muziek en maatschappelijke vraagstukken. Minpunt: cijfermatig ben ik matig.
Klik hier voor mijn cv.
Opleiding
Bedrijkskunde- Marketing Management
Ervaring
Als communicatie adviseur Internationaal Ondernemen ben ik verantwoordelijk voor het opzetten en uitvoeren van de communicatiestrategie en bewaking van de voortgang. Ik sta aan de lat voor:
• Het ontwikkelen en implementeren van communicatiestrategieën;
• Het adviseren over de juiste communicatiekanalen en –tactieken;
• Het (laten) ontwikkelen van heldere en overtuigende communicatiemiddelen: email, mailings, print, social,
podcast afleveringen, whitepapers, praktijkverhalen, web, video, etc.;
• Het monitoren en evalueren van de effectiviteit van onze communicatie inspanningen en waar nodig
aanpassingen voorstellen;
• Interne communicatie;
• Evenementen Internationaal Ondernemen: Business Weeks, Business Days, Business Dialogues,
economische missies, webinars, ronde tafels, seminars en beurzen.