- Funchal, Portugal
- 15 oktober 2024
Met meer dan vijf jaar ervaring in (internationale) communicatie en marketing, heb ik me gespecialiseerd in het ontwikkelen van strategieën voor duurzame B2B-diensten en B2C-e-commerce producten binnen de duurzame mode en beauty industrie. Ik combineer mijn passie voor visuele content, copywriting en storytelling met een scherp oog voor detail en creativiteit. Van conceptontwikkeling tot uitvoering en analyse, ik zorg ervoor dat merken hun boodschap op een authentieke en impactvolle manier overbrengen. Met een achtergrond in mode en textielontwerp en ervaring als facilitator, breng ik een unieke mix van creativiteit en strategisch inzicht. Daarnaast ben ik vloeiend in Nederlands, Engels en Spaans, wat me in staat stelt om effectief te communiceren met diverse doelgroepen.
Opleiding
Mode en Textielontwerp
Ervaring
Beheer en creëer content voor hun online communityforum.
Organiseer en host verschillende online evenementen en workshops voor de community.
Host wekelijkse online live meditaties voor de community.
Creëer wekelijkse verkoopnieuwsbrieven
Projectmanagement voor marketinggerelateerde taken voor productlanceringen.
Creëer, ontwerp en publiceer een divers aanbod aan content voor verschillende online kanalen voor productlanceringen.
Organiseerde en hostte interne online teambijeenkomsten om een positieve werkomgeving te promoten.
Klantenservice - beantwoord telefoontjes, e-mails, beoordelingen van klanten en los problemen met klanten op.
Werk dagelijks met platforms zoals Fibery, Shopify, Klaviyo, Storyblok, Gorgias, Retool en Kiyoh.
Lesgeven aan eerstejaarsstudenten (#DearFashion en #The World programma's)
Studenten begeleiden in hun zoektocht naar hun identiteit binnen de mode-industrie en circulariteit, innovatie en culturele aspecten van design bespreken.
Organiseren en co-hosten van een online symposium met 20+ (internationale) sprekers voor 450 studenten.
Ontwikkelen, coördineren en beheren van de communicatiestrategie voor externe communicatie en branding.
Contentcreatie en copywriting voor omnichannels (sociale media, reels, artikelen, nieuwsbrieven, e-mails, advertenties, videotutorials, websiteteksten).
Conceptontwikkeling, organisatie en hosting van Fashion Talks (online interviewserie met verschillende experts en stakeholders).
Stimuleren en verbinden van online community (Instagram en Discord).
Conceptontwikkeling en creatie van verschillende e-guides voor het stimuleren van community building (creëren van kennisbank).
Implementatie van SDG's in onze communicatiestrategie.
Trendonderzoek op het gebied van communicatie, duurzaamheid en mode/textiel.
Creëren en uitvoeren van internationale communicatieprojecten met stakeholders en team.
Faciliteren van creatieve teambrainstormsessies en input voor oplossingsgericht denken voor alle medewerkers.
Geven van op maat gemaakt advies op het gebied van duurzaamheid, communicatie en mode/textielontwerp.
Ontwikkelen en coördineren van de interne communicatiestrategie. Twee onboardinggidsen gemaakt (PDF)
1:1-interviews uitgevoerd om de bedrijfscultuur te verbeteren en rapporten met analyses voor de CEO geschreven.
Boeiende teamactiviteiten georganiseerd en interne community via Slack gecreëerd en beheerd (inclusief het beheren van het teambudget).
Ontwikkeling en implementatie van internationale Social Media communicatiestrategie.
Contentcreatie en copywriting voor omnichannels (B2B).
Complexe technische processen vertalen naar eenvoudige communicatie in de tone of voice van de doelgroep.
Geven van maatwerkadvies op het gebied van creatieve communicatie en strategie.
Communicatie met internationale stakeholders en team.
Offertes maken en versturen naar klanten.
Projectmanagement en het volgen van projectontwikkeling via CRM en andere digitale systemen (PO).
Administratieve taken en het opleiden van nieuwe collega's.
Het beheren van de projectportfolio van de klant en het werven van nieuwe vertalers.