- Amsterdam, Nederland
- 26 september 2023
Ik ben Marijn Scheltens, 27 jaar oud en ik woon in Amsterdam West. Ik ben nu marketeer voor een internationaal consultancy bedrijf (zie CV). Wij verduurzamen de financiele sector door bedrijven een score te geven op hun ESG (Environmental, Social, Governance) en ze vervolgens te helpen deze score te verbeteren. Ik werk er al geruime tijd en heb intussen de derde overname meegemaakt. Hiernaast heb ik de groei van 18 naar 150 man van dichtbij gezien, heb ik geleerd hoe functies veranderen, hoe het is om in een stressvolle werkomgeving te functioneren en hoe je om moet gaan met verandering. Kortom: ik heb ervaring met het opereren in een complexe organisatie waarbij de context voortdurent verandert. Nu ben ik op zoek naar een nieuwe, frisse uitdaging: ik wil iets betekenisvols doen, iets wat de wereld beter maakt.
Opleiding
MSc Persuasive Communication.
De focus van deze master lag op marketing en (gezondheids)communicatie. Gevolgde keuzevakken:
De misinformatiecrisis.
Mediasstrategieën.
Onderwerp van mijn scriptie: "Onderliggende overtuigingen van mensen met vaccinatietwijfels in reactie op de COVID-19 vaccinatiecampagne van het RIVM."
Cijfergemiddelde (GPA): 7,8
BSc Pedagogische wetenschappen.
Succesvol afgerond Talentprogramma.
Minors in 'Kinderrechten en Jeugdzorg' en 'Ondernemerschap'.
Op eigen initiatief een vier maanden durende stage in Ghana gedaan waar ik onderzoek deed voor YETS (Youth Empowerment through Sports). In samenwerking met lokale coaches paste ik de interventie waaraan ik werkte aan op basis van onderzoeksresultaten, wat leidde tot verbeterde effectiviteit. Cijfer voor deze stage: 9.5.
Ervaring
Na de acquisitie van MJ Hudson door Apex Group heb ik de rebrand en herpositionering van het merk ondersteund. Binnen deze functie ben ik verantwoordlijk voor alle ESG-marketingactiviteiten binnen Apex Group.
Verantwoordelijk voor marketing binnen de businessunit ESG & Sustainability en ondersteunen van marketinginitiatieven binnen de groep. Binnen deze functie heb ik:
Een reeks educatieve klantenseminars (ESG Academies) georganiseerd op onze kantoren in Amsterdam, Londen, Madrid en New York.
Gefocust op het regelmatig verspreiden van thought leadership-content, met als doel de expertise van ons team te benadrukken en het opbouwen van reputatie in de markt.
Ondersteuning geboden en projecten geleid bij de productie van marketingmateriaal, afgestemd op verschillende industrieën en geografische gebieden.
Social media-kanalen beheerd en uitgebouwd.
Daarnaast heb ik meegeschreven aan een vrouwenmanifest en later deelgenomen aan de kernwerkgroep voor Diversiteit, Gelijkheid en Inclusie (DEI).
Wekelijkse doceren van het academisch schrijftraject binnen de track Persuasieve Communicatie, tweede jaar van de BSc Communicatiewetenschap.
Begonnen als PA van de directie van het toen nog 18-koppige team. Ontwikkeld tot office manager met uiteenlopende taken:
Agendamanagement directie.
Verantwoordelijk voor de verhuizing van ons kantoor.
HR en recruitment.
Evenementen organiseren.
Het team groeide in deze periode naar ruim 80 personen.