How The Correspondent is faking an inclusive image

How The Correspondent is faking an inclusive image

For The Correspondent, diversity is a marketing toolDutch news website De Correspondent is setting up its US edition: The Correspondent. They promise to bring inclusive and emancipatory journalism. But their track record with diversity in The Netherlands is very poor....
Klassieke propaganda

Klassieke propaganda

De Telegraaf demoniseerde twee zwarte mannen in een samenzweerderig stuk, dat Sander Philipse griezelig veel aan klassieke antisemitische en anti-communistische propaganda doet denken. Dat De Telegraaf geen voorstander is van de activisten die tegen Zwarte Piet...
Verrechtsing in de media: ook in Vlaanderen?

Verrechtsing in de media: ook in Vlaanderen?

Vlaamse journalisten over verrechtsing, bezuinigingen en witte redactiesVier Nederlandse (ex)journalisten getuigden onlangs op OneWorld over witte redacties, journalistieke onkunde en verrechtsing van de media. Selma Franssen vroeg drie Vlaamse journalisten welke...
Polarisatie als product

Polarisatie als product

De Nederlandse media zijn grondig verrechtst de afgelopen dertig jaar. Aandacht vasthouden is cruciaal voor advertentie-inkomsten, waarmee ophef een belangrijk verdienmodel is geworden. Experts en nuance zijn daarbij maar lastige stoorzenders. Midden jaren tachtig...